صفحه اصلی

فناوری فشرده سازی ویدیوی هوش مصنوعی اینترنت را نجات می دهد

۰۸ مهر ۱۴۰۲

Deep Render می گوید فناوری فشرده سازی ویدیوی هوش مصنوعی آن، اینترنت را نجات می دهد

Deep Render می گوید فناوری فشرده سازی ویدیوی هوش مصنوعی آن، اینترنت را نجات می دهد

Deep Render چیست

Deep Render یک استارت آپ است که هدفش برطرف کردن مشکل فشرده سازی کامپیوتر در چند دهه اخیر با استفاده از هوش مصنوعی است. این شرکت فناوری فشرده‌سازی ویدیویی را که فقط با هوش مصنوعی کار می کند توسعه داده است.

قبلاً ادعا می شد این فناوری اندازه فایل‌های ویدیویی را تا  5 برابر کوچک‌تر را می‌کند. اما چشم‌اندازهای آن تا 50 برابر بهبود یافته است!

 

این شرکت اخیراً توسط برنامه شتاب‌دهی راه‌اندازی Intel Ignite مورد حمایت قرار گرفته است، که ارائه ویدیوی زیر را تسریع کرد. من به عنوان یک علاقه‌مند به رایانه قدیمی، تجربه فشرده‌سازی فایل و دیسک را دارم که قدمت آن به دوران 8 و 16 بیتی بازمی‌گردد. امروزه، مفیدترین الگوریتم‌های فشرده‌سازی، فایل‌های ویدیویی را کوچک‌تر می‌کنند و در عین حال تصاویر و صدا را با کیفیت بالا حفظ می‌کنند.

همانطور که در کلیپ در بالا مشاهده کردید ، انتقال داده های ویدئویی یک مشکل بزرگ برای زیرساخت اینترنت است. بعلاوه، ویدئوها و جریان‌های پرشور داده، با کیفیت بالا، نرخ فریم سریع، با وضوح بالا به طور فزاینده‌ای مورد توجه هستند.

کری بسنبروخ و اسرالان ظفر در زمانی که دانشجوی علوم کامپیوتر در کالج امپریال لندن بودند، Deep Render را بنیانگذاری کردند. این زوج ادعا می‌کنند که نیازهای ویدئویی پیشرفته امروزی حجم داده‌ها را افزایش می‌دهد در حالی که تکنیک‌های فشرده‌سازی سنتی و اینترنت تحت فشار این حجم از داده هستند.

بنابراین، افرادی که انتظار تجربه‌های ویدیویی آنلاین عالی را دارند، اغلب باید با نرخ فریم پایین‌تر، افت فریم، لکنت، مصنوعات، و سایر عوارض جانبی نامطلوب محدودیت‌های پهنای باند کنار بیایند.

اعضای Deep Render با اطمینان فکر می کنند که “می توانند این مشکل را برطرف کنند.” گفته می‌شود که فناوری فشرده‌سازی هوش مصنوعی آن‌ها از روش های قدیمی دوری می‌کند و با یک الگوریتم فشرده‌سازی صرفاً مبتنی بر هوش مصنوعی داده‌های ویدیوی منبع را فشرده می کند.

روش کار Deep Render

ظفر توضیح می‌دهد که «فشرده‌سازی تماماً مربوط به بهره‌برداری از افزونگی‌ها در داده‌ها است»  و تأکید می‌کند که فشرده‌سازی Deep Render AI «از افزونگی‌ها به شیوه‌ای بسیار دقیق‌تر بهره‌برداری می‌کند و تک تک پیکسل‌ها، حرکات آن و مقصد را در توالی فریم ردیابی می‌کند.

Deep Render “در حال حاضر به کم کردن اندازه فایل تا 5 برابر می بالد” اما تخمین زده می شود که این فناوری فشرده سازی AI می تواند فایل های 50 برابر کوچکتر از فناوری هایی مانند H.264 ارائه دهد.

شما می توانید اطلاعات بیشتری در مورد این شرکت در وب سایت رسمی آنها بخوانید. نسخه آزمایشی لینک شده در صفحه اصلی برای ارائه به شرکای تجاری و سرمایه گذاران می باشد.

در مورد سرمایه گذاران، Deep Render در یک دور سرمایه گذاری سری A در ماه مارس 9 میلیون دلار جمع آوری کرد. بودجه ارزش گذاری شده 30 میلیون دلار بود.

Deep Render نیز 2.7 میلیون دلار از شورای نوآوری اروپا دلار به دست آورد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *