صفحه اصلی

فلاپی دیسک پرکاربرد در ادارات ژاپن، به زودی دیگر استفاده نمی شود!

۰۹ بهمن ۱۴۰۲

فلاپی دیسک پرکاربرد در ادارات ژاپن، به زودی دیگر استفاده نمی شود!

مرگ فلاپی دیسک در ژاپن

قوانینی که اجبار به استفاده مداوم از فلاپی دیسک را فراهم کردند، سرانجام لغو شد.وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن هرگونه الزام به استفاده از این رسانه‌های مغناطیسی قدیمی را در هنگام ارسال اسناد رسمی لغو کرده است.

تا هفته گذشته، حدود 1900 روش رسمی دولتی وجود داشت که از شرکت‌ها می‌خواستند تا فلاپی دیسک یا CD-ROM (به طور خاص) حاوی داده‌های تکمیلی را ارسال کنند. دولت ژاپن در اوت 2022 اعلام کرد که به روزهای پایانی استفاده از فلاپی دیسک نزدیک می شویم.

در آن زمان، وزیر دولت علناً اظهار کرد: “اکنون کجا می‌توان فلوپی دیسک خرید؟” وی ادامه داد که قوانین مربوط به رسانه‌های خاص برای همراهی ارسال فرم‌های رسمی به سرعت تغییر خواهند کرد. حذف ضرورت برای کار با فرمت‌های قابل جابجایی قدیمی ذخیره‌سازی مانند فلوپی دیسک (و CD-ROMها) از بروکراسی اداری ژاپن بدون شک به همه آرامش خواهد آورد.

شرکت IBM اولین فلاپی دیسک‌ها را در سال 1973، یعنی بیش از 50 سال پیش، تولید کرد. ما نمی‌دانیم کی مکانیسم‌های تولید فلاپی دیسک متوقف شدند، اما سونی، آخرین تولیدکننده رسانه فلاپی ، بیش از یک دهه پیش تولید دیسکت‌ها را متوقف کرد.

ممکن است مدتی زمان ببرد تا دولت ژاپن، صدها روش رسمی که نیازمند رسانه‌های خاص مانند فلاپی دیسک‌ها و CD-ROMها برای ارسال هستند را به‌روزرسانی کند، یا ممکن است با تغییرات فوری ادامه دهد، اما اینکه چه روشی اتخاذ خواهد شد هنوز واضح نیست. با این حال، در سال 2022، ما متوجه شدیم که هنوز هم کسب و کار فعال فلاپی دیسک در ایالات متحده وجود دارد.

تنها کسب و کار باقیمانده، مشتریانی از حوزه‌های هواپیمایی و بهداشت تا بخش‌های گلدوزی و افراد علاقه‌مند به کامپیوترهای باستانی را پشتیبانی می‌کند. تام پرسکی، مالک فلاپی دیسک مستقر در ایالات متحده.

تام پرسکی، مالک floppydisk.com مستقر در ایالات متحده، اعتراف کرد که پایان تجارت فلاپی او نزدیک است. در سال 2022 او گفت که حدود چهار سال دیگر باقی مانده است تا فکر کند تجارت فلاپی دیسک خشک خواهد شد.

Persky همچنان روزانه حدود 1000 دیسک را برای بازیافت از طریق پست دریافت می کرد.

 

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *