صفحه اصلی

فشار آمریکا به شرکت TuSimpleچین برای عدم ارسال GPU هوش مصنوعی به استرالیا

۱۲ بهمن ۱۴۰۲

فشار به شرکت TuSimple برای لغو  ارسال 24 GPU هوش مصنوعی از آمریکا به چین

فشار به شرکت TuSimple برای لغو  ارسال 24 GPU هوش مصنوعی از آمریکا به چین

بر اساس گزارشی از وال استریت ژورنال، وزارت بازرگانی ایالات متحده، شرکت چینی کامیون های خودران TuSimple را از ارسال 24 پردازنده گرافیکی A100 به استرالیا منع کرده است.

اگرچه استرالیا در مورد کارت‌های گرافیکی تحت هیچ تحریم یا محدودیتی قرار ندارد، اما دولت ایالات متحده نگران است که این A100 ها به چین راه یابند و متعاقباً این محموله را مسدود کرده است.

TuSimple این اتهامات را رد کرد و مدعی شد که پردازنده‌های گرافیکی A100 متعلق به شرکت تابعه استرالیایی آن است.

بسیاری از پردازنده‌های گرافیکی در حال حاضر از چین ممنوع شده‌اند، به‌ویژه مدل‌های سطح بالاتری که از نظر تئوری می‌توانند برای پیشبرد اهداف نظامی این کشور و سایر اهدافی که ایالات متحده آن را قبول ندارد، استفاده شوند.

A100 یکی از اولین GPUهایی بود که تحت محدودیت صادرات قرار گرفت و وزارت بازرگانی دقت زیادی به اجرای این قوانین می‌کند. زمانی که TuSimple تلاش کرد 24 GPU A100 را به استرالیا ارسال کند، شک و تردید‌های وزارت بازرگانی آمریکا برانگیخته شد.

اگرچه ارسال تنها برای استرالیا بود، دولت به وضوح می‌ترسید که TuSimple در نهایت قصد داشته است A100ها را به چین تحویل دهد. در بیانیه‌ای به روزنامه وال استریت ژورنال، TuSimple گفته است که ارسال برای شعبه استرالیایی خود بوده که فقط در ماه اکتبر تأسیس شده است.

توجیه TuSimple این است که شعبه استرالیایی‌اش می‌تواند از 24 A100 بهتر استفاده کند تا شعبه آمریکایی شرکت. کامیون‌های این شرکت در حال حاضر در حراجی قرار دارند، بنابراین این واقعیت است که احتمالاً این GPUها در ایالات متحده کاربرد چندانی نخواهند داشت. با این حال، ممکن است  ای شرکت همچنان قصد داشته باشد A100ها را در نهایت به چین برساند.

 

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *