صفحه اصلی

AFMF فریم های حرکتی سیال AMD به سری IGPUs Radeon 700M می آید

۲۰ دی ۱۴۰۲

معرفی فناوری AMD Fluid Motion Frames به سری Radeon 700m iGPUs

معرفی فناوری AMD Fluid Motion Frames به سری Radeon 700m iGPUs

AMD به‌تازگی امکان استفاده از فناوری Fluid Motion Frames (AFMF) را بر روی پردازنده‌های گرافیکی یکپارچه Radeon 700M فعال کرده است. این امکان با نصب نسخه پیش‌نمایشی درایور با شماره نسخه 23.40.01.10 (منتشر شده توسط VideoCardz) فراهم شده است. این درایور افزون بر پشتیبانی از 700M iGPUs، قابلیت پشتیبانی از 7040 و 8040 APUهای موبایل، 8000G APUهای دسکتاپ و SoCهای Z1 و Z1 Extreme برای کامپیوترهای دستی را نیز فراهم کرده است.

AFMF در واقع یک نسخه گسترده‌تر از فناوری تولید فریم FSR است که باید در هر بازی DX11 و DX12 کار کند. با این حال، AFMF به دلیل عدم استفاده از بردارهای حرکت برای ساخت دقیق‌تر فریم‌های جدید، ممکن است کیفیت آن نسبت به FSR و DLSS 3 به طور قابل توجهی کاهش یابد. همچنین، AFMF همانند سایر فناوری‌های تولید فریم، باعث افزایش تاخیر می‌شود، اما +Anti-Lag شرکت AMD قرار است به‌طور جزئی این موضوع را تعدیل کند.

کیفیت نسبتاً پایین و افزایش تاخیر (که همچنین در سایر فناوری‌های تولید فریم وجود دارد)، باعث می‌شود AFMF یک شمشیر دو‌لبه باشد، اما برای 700M iGPUs می‌تواند بسیار مفید باشد. حتی 780M نیز نسبت به کارت‌های گرافیکی جدید، سریع نیست و ممکن است به راحتی در بازی‌های AAA قدیمی به مشکل بخورد. به عنوان مثال، ROG Ally که شامل 780M به عنوان بخشی از APU Z1 Extreme آن است، در بسیاری از بازی‌هایی که آن‌ها را تست کردیم، حتی در تنظیمات گرافیکی پایین و متوسط، نتوانست بیش از 60 فریم در ثانیه را بدست آورد.

برای آن بازی‌هایی که حتی با تنظیمات گرافیکی با کیفیت پایین، به سختی می‌توانند مرز 60 فریم در ثانیه را بگذرانند، AFMF می‌تواند مفید باشد. این می‌تواند یک جایگزین جذاب برای کاهش وضوح تصویر یا غیرفعال کردن گزینه‌های گرافیکی زیبا (اضافی) باشد. با این حال، نمی‌توان از افزایش تاخیر گذر کرد که ممکن است در برخی بازی‌ها کمتر قابل مشاهده باشد.

همچنین، یک نکته‌ای وجود دارد که باید در نظر گرفت: AMD توصیه می‌کند تنها در صورتی AFMF را فعال کنید که نرخ فریم‌های شما از قبل 60 فریم در ثانیه باشد.

این احتمالاً به دلیل تأخیر نسبتاً زیاد با فریم های پایین تر است و این ممکن است به دلیل پاسخگویی ضعیف ، چنین تجربه ای، بازی را سخت کند.

از آنجا که رسیدن به 60 فریم در ثانیه در وهله اول برای IGPU های سری 700M دشوار است ، این ممکن است در بسیاری از موارد جذابیت AFMF را از بین ببرد!

این APU ها دارای TDP های بالاتر و سرعت ساعت کمی بالاتر برای گرافیک یکپارچه  700M خود هستند که ممکن است فقط برای عبور از آستانه 60 فریم در ثانیه کافی باشد تا AFMF را بهینه کند.

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *