صفحه اصلی

عرضه اولین خنک کننده lga7529 را برای granite rapids اینتل

۰۵ آبان ۱۴۰۲

dynatron اولین خنک کننده lga7529 را برای granite rapids اینتل عرضه ک

dynatron اولین خنک کننده lga7529 را برای granite rapids اینتل عرضه کرد

Dynatron یکی از اولین سازندگان خنک کننده است که سیستم های خنک کننده را برای پلتفرم های دیتاسنترهای آینده معرفی می کند.

مطابق با سنت های خود، روز چهارشنبه این شرکت بی سر و صدا سیستم خنک کننده مایع All-in-one L38 خود را برای پردازنده های نسل ششم Xeon Scalable Granite Rapids اینتل در بسته بندی LGA7529 به مجموعه خود اضافه کرد که مورد توجه قرار نگرفت.

سیستم خنک کننده L38 دایناترون یک سیستم خنک کننده مایع بسته برای پردازنده‌های LGA7529 اینتل برای سرورهای 2U و بزرگتر است. این دستگاه شامل یک بلوک آبی با پمپ آب که مایع را با سرعت 1.7 لیتر در دقیقه جریان می‌دهد و یک رادیاتور با سه فن با فشار بالای 80 میلی‌متری است. این فن‌ها می‌توانند تا 8000 دور در دقیقه بچرخند تا جریان هوای بیش از 115 سی‌اف‌ام تولید کنند در حالی که سطح صدای آن‌ها حدود 57 دسیبل است. این سیستم خنک کننده برای تا 700 وات رتبه‌بندی شده است.

پردازنده‌های آینده ایکسئون اسکیلبل نسل ششم اینتل ‘گرانیت رپیدز’ قرار است امسال معرفی شوند و برای سرورهای سنگینی که بار وظایف پیچیده را انجام می‌دهند، هدف‌گذاری شده‌اند. این پردازنده‌ها بر پایه ده‌ها هسته عملکرد بالای Redwood Cove بنا خواهند شد و تا 12 کانال حافظه DDR5 را ارائه می‌دهند. گفته می‌شد این پردازنده‌ها توان مصرفی پایه حدود 500 وات دارند، اما به نظر می‌رسد SKUهای وجود خواهند داشت که توان مصرفی بیشتری داشته باشند که به همین دلیل نیاز به سیستم‌های خنک کننده مایع تک‌قطعه خواهد بود.

Sku مخفف stock keeping unit یک بارکد قابل اسکن است که برای ایجاد تمایز بین مخصولات مختلف به صورت لیبل پشت چسبدار روی محصول الصاق می شود.
Dynatron Cooling Fan Details

 به طور خاص L38 خود را برای پردازنده‌های Granite Rapids SP آماده کرده است، نه برای پردازنده‌های Sierra Forest که از بسته‌بندی LGA7529 یکسانی استفاده می‌کنند، بلکه بر اساس حداکثر 144 هسته کم مصرف Crestmont هستند.

این CPUهایی که برای مراکز داده ابری هدف قرار می گیرند نیز کاملاً تشنه انرژی خواهند بود، اگرچه PBP دقیق آنها ناشناخته است.

قابل قبول است که فرض کنیم Dynatron در حال نمونه برداری از واحدها با شرکای خود در میان سرورهای OEM و ODM است، که در نهایت ممکن است از آنها برای ماشین هایی که پردازنده های Xeon Scalable Granite Rapids اینتل استفاده می کنند استفاده کنند.

دسته بندی ها : اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *