صفحه اصلی

شروع پیش فروش مانیتور گیمینگ 57 اینچی سامسونگ

۳۰ شهریور ۱۴۰۲

شروع پیش فروش مانیتور گیمینگ 57 اینچی سامسونگ

شروع پیش فروش مانیتور گیمینگ 57 اینچی odyssey neo g9 duhd سامسونگ در آمریکا

سامسونگ از اوایل ژانویه 2023 از ورود مانیتور 57 اینچی خود به نام Odyssey Neo G9 (G95NC) خبر داده است. این مانیتور برای اولین بار در جریان نمایشگاه CES 2023 معرفی شد و قول ارائه این مانیتور57 اینچی برای بازی (7680 x 2160) را داد.

سامسونگ تصمیم گرفت دوباره در ماه آگوست، زمانی که پیش‌فروش‌های مانیتور در بریتانیا با قیمت 2199 پوند شروع شد به آن 20 درصد مالیات بر ارزش افزوده اضافه کند. این طراحی برای کسانی که با خانواده Neo آشنا هستند غریبه نیست، همانطور که حاشیه‌های مشکی در اطراف نمایشگر و یک پایه مشکی بزرگ برای تحمل وزن 14 کیلویی مانیتور خالی پیدا خواهید کرد.

با چرخش به پشت این مانیتور، سامسونگ همه چیز را با روکش سفید براق برای محفظه صفحه نمایش عقب و قسمت عمودی پایه پوشش می دهد. یک گوی دایره‌ای RGB (پشتیبانی از CoreSync و Core Lighting+) در وسط پشت پانل قرار دارد و به عنوان نقطه اتصال برای تنظیمات ارتفاع، چرخش و شیب عمل می‌کند. همچنین می توانید مانیتور را با براکت VESA 100 به دیوار نصب کنید. فقط مطمئن شوید که براکت شما به طور ایمن روی گل میخ دیواری نصب شده است.

سامسونگ Odyssey Neo G9 را با تعداد زیادی پورت، از جمله سه HDMI 2.1، یک DisplayPort 2.1 (فشرده‌سازی جریان نمایشگر بدون افت کیفیت)، یک USB داخلی  هاب 3.0 و جک هدفون مجهز کرده است. این شرکت همچنین به شدت بر روی مدیریت کابل متمرکز شده است، بنابراین از یک پانل پلاستیکی بزرگ برای پنهان کردن پورت های استفاده نشده و هدایت کابل های شما به یک مکان مرکزی در نزدیکی پایه استفاده می کند.

پنل پلاستیکی کمی لرزان است، تقریباً 76 سانتی متر طول دارد و با گیره ها در جای خود ثابت می شود. می‌توانید ببینید که اگر میز شما یک فضای باز باشد (یعنی مستقیماً روی دیوار قرار نگیرد) این مدیریت کابل پنهان چگونه جذاب خواهد بود. با این حال، پنل پلاستیکی در این طراحی جزییات پیچیده ای کمی دارد.  تعامل با پنل کاری که احتمالاً فقط گهگاه پس از راه‌اندازی Neo G9 انجام می‌دهید بسیار ساده است.

Odyssey Neo G9 به لطف یک پنل 57 اینچی 1000R VA با نور پس‌زمینه Mini-LED (2392 مناطق کم‌نور) از نظر بصری تحت تأثیر قرار می‌گیرد. با نشستن در مقابل آن، امتحان کردن و مقایسه آن با سایر مانیتورهای سطح بالا که برخی از آنها QD-OLED یا سایر انواع پنل های رقیب را ارائه می دهند، دشوار است.

حتی با نزدیک شدن به صفحه نمایش، نمی‌توانستم تک تک پیکسل‌ها را تشخیص دهم و در کل صفحه نمایش بسیار خوبی به نظر می‌رسد. اما صادقانه بگویم، اندازه بزرگ صفحه‌نمایش تا حد زیادی باعث می‌شود G9 قابل استفاده باشد. همانطور که گفته شد، بیش از چند بازی وجود دارند که به طور رسمی از نسبت تصویر 32:9 فوق عریض پشتیبانی نمی کنند. استارفیلد یکی از نمونه‌های پرمخاطب اخیر است، اگرچه توسعه‌دهنده قول داده است که پشتیبانی از این اندازه را در به‌روزرسانی آینده ارائه دهد.

سامسونگ ادعا می کند که مانیتور گیمینگ دارای نسبت کنتراست ایستا 2500:1 است. حداقل روشنایی پانل 350 نیت است، در حالی که اندازه گیری های معمولی 420 نیت و حداکثر روشنایی 1000 نیت است.

گیمرها حتما از زمان پاسخگویی 1 میلی‌ثانیه و حداکثر نرخ تازه‌سازی 240 هرتز با پشتیبانی از AMD FreeSync Premium Pro که برای رزولوشن 7680 در 2160 فوق‌العاده است، لذت خواهند کرد. ما فقط امیدواریم که شما قدرت CPU و GPU را در Odyssey Neo G9  در نظر داشته باشید. البته، این همه ویزگی های خوب بصری و کمک به بازی ارزان نیستند. پیش خریدها در ایالات متحده امروز با قیمت 2499 دلار باز می شوند. برای مقایسه، Odyssey Arc 55 اینچی با قیمت 2999 دلار پیش فروش شد و در حال حاضر با قیمت 1999 دلار در آمازون به فروش می رسد. با این حال، سامسونگ در تلاش است تا با ارائه یک اعتبار 500 دلاری برای پیش‌سفارش‌هایی که بین 18 سپتامبر و 1 اکتبر انجام می‌شود، این معامله را برای خریداران اولیه شیرین کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *