صفحه اصلی

سود بالای Adobe به لطف هوش مصنوعی!

۲۴ شهریور ۱۴۰۲

سود بالای ادوبی با استفاده از هوش مصنوعی

Adobe سود سه ماهه چهارم را بالاتر از برآوردهای مربوط به قدرت هوش مصنوعی پیش بینی می کند

سازنده نرم افزار فتوشاپ Adobe سود سه ماهه جاری را بالاتر از تخمین های وال استریت در روز پنجشنبه پیش بینی کرد، پس از اینکه برآوردهای درآمد سه ماهه سوم را به دلیل تقاضای زیاد برای ابزارهای ویرایش عکس، ویدئو و اسناد با هوش مصنوعی مولد شکست داد. توجه این شرکت روی تجهیز نرم افزار خلاق خود به قابلیت های GenAI جهت افزایش جذابیت در بین کاربران به عنوان قدمی موثر در این افزایش سود به شمار می رود.

تحلیلگران انتظار دارند که GenAI رشد درآمد را در سال 2024 و در بلندمدت بدلیل ادغام در محصولات Adobe افزایش دهد. در شش ماه گذشته، Adobe به طور پیوسته ویژگی های هوش مصنوعی جدیدی را به برنامه های خود اضافه کرده است، از جمله توانایی تولید تصاویر از متن و این شرکت قصد دارد قیمت محصولات خود را از ماه نوامبر افزایش دهد. سهام ادوبی مستقر در سن خوزه در کالیفرنیا در معاملات طولانی مدت اندکی کاهش یافت. بدون احتساب موارد سه ماهه منتهی به 1 سپتامبر، درآمد 4.09 دلار به ازای هر سهم را گزارش کرد که بالاتر از برآوردهای 3.98 دلاری تحلیلگران بود.

بر اساس داده‌های LSEG، درآمد سه‌ماهه به 4.89 میلیارد دلار رسید، در مقایسه با برآوردهای 4.87 میلیارد دلار. Adobe انتظار دارد درآمدی بین 4.98 تا 5.03 میلیارد دلار برای سه ماهه چهارم داشته باشد، در حالی که طبق داده‌های LSEG، پنج میلیارد دلار از سوی تحلیلگران پیش‌بینی شده است. شرکت انتظار دارد سود تعدیل شده سه ماهه چهارم بین 4.10 تا 4.15 دلار به ازای هر سهم در مقایسه با میانگین تخمین تحلیلگران 4.06 دلار به ازای هر سهم باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *