صفحه اصلی

سنسور نور محیطی راه کار جدید هکر ها برای دور زدن دوربین پوشانده شده وبکم!

۱۳ بهمن ۱۴۰۲

استفاده هکرها از سنسور نور محیطی برای تشخیص هدف!

استفاده هکرها از سنسور نور محیطی برای تشخیص هدف!

ممکن است چسباندن بسته‌بندی روی دوربین وب شما کافی نباشد تا از هکرها جلوگیری کنید؛ زیرا آن‌ها اکنون می‌توانند از سنسور نور محیطی دستگاه شما استفاده کنند. این موضوع توسط محققان دانشگاه ماساچوست (MIT) در یک مقاله اخیراً منتشر شده در مجله علمی Science Advances برجسته شده است.

به عبارت دیگر، محققان مشخص کرده‌اند که اطلاعات تصویری می‌تواند از طریق یکی از سنسورهای نور محیطی معمولی که در بسیاری از دستگاه‌ها نصب شده است، جمع‌آوری شود. این سنسورهای کوچک معمولاً توسط کاربران شاتربندی یا غیرفعال‌سازی نمی‌شوند و معمولاً در سطح دستگاه بدون نیاز به مجوز یا امتیازات قرار دارند.

سازندگان دستگاه‌ها سنسورهای نور محیطی را به عنوان خطر کم دسته‌بندی می‌کنند و اغلب می‌توانند به طور مستقیم توسط نرم‌افزار (یا نرم‌افزارهای مخرب) بدون هیچ گونه مجوز یا امتیازی مورد دسترسی قرار بگیرند. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که سنسور نور محیطی در همراهی با یک مؤلفه منبع نور فعال، به عنوان صفحه دستگاه، چه کاری انجام دهد.

محققان MIT، برای آزمایش‌های خود از تبلت مصرفی Samsung Galaxy View 2 استفاده کردند. این تبلت نسبتاً قدیمی و بزرگ (17.3 اینچ) دارای سنسور نور محیطی کنار دوربین جلو (سلفی) است که تنظیمات متداولی دارد. به طور خلاصه، محققان متوجه شدند که می‌توانند با استفاده از تکنولوژی خود، موقعیت و شکل دست کاربر را تعیین کنند.

در نهایت، امکان تشخیص اشکال دیگری مانند حضور چهره انسان وجود داشت. دانشمندان توضیح دادند که سنسور نور محیطی می تواند نوری را که توسط صفحه دستگاه روی چهره شخص تابیده می‌شود و تا حدی توسط تعامل دست و صفحه بسته می‌شود را بخواند.

در شکل‌های مقاله منبع، می‌بینید که برخی از عکس‌های ضبط شده در تبلت مورد استفاده چند دقیقه طول کشیده است. با این حال، فناوری ردیابی تصویربرداری حسگر نور محیط به وضوح واقعی است و می‌توان آن را اصلاح و بهینه کرد.

محققان برای اثبات نتایج خود، از ریاضیات پیچیده، هوش مصنوعی و فناوری پردازش تصویر استفاده کردند.

استفاده هکرها از سنسور نور محیطی برای تشخیص هدف!

هر دستگاه تنوع در سرعت سنسور نور محیطی و عمق بیت اندازه گیری ، روشنایی صفحه و دقت سنسور نور محیطی را ارائه می دهد تا برخی از دستگاه ها نسبت به این روش جاسوسی سنسور نور محیطی نسبت به سایرین آسیب پذیرتر باشند (شکل بالا را ببینید).

از آنجا که سنسورهای نور محیط کاملاً مفید هستند ، ما نمی خواهیم  یا نمی توانیم به دلیل نگرانی های امنیتی از شر آنها خلاص شویم.

در عوض، محققان MIT تنظیمات زیر را برای اجرای خود پیشنهاد می کنند:

  • در مورد مجوزهای دستگاه حسگر نور محیط تجدید نظر کنید
  • تنظیمات مربوط به کاهش سرعت سنسور را انجام دهید
  • سنسور را طوری قرار دهید که روبروی کاربر نباشد

تغییرات امنیتی بالا را می‌توان به راحتی و بدون هیچ گونه اشکال آشکاری توسط سازندگان دستگاه اجرا کرد، بنابراین امیدواریم که در آینده شاهد پذیرش آنها باشیم

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *