صفحه اصلی

سرمایه گذاری سنگین هواوی برای انتقال فناوری تولید تراشه به داخل چین

۲۴ فروردین ۱۴۰۳

هواوی برای تولید تراشه به امکانات داخلی توجه بیشتری دارد

هواوی برای تولید تراشه به امکانات داخلی توجه بیشتری دارد

همانطور که گزارش اشاره کرده است، شرکت HUAWEI در حال ایجاد یک مرکز تحقیق و توسعه اصلی در شانگهای برای توسعه لیتوگرافی و تجهیزات FAB است. این تصمیم به دلیل عدم دسترسی چین به ابزارهای پیشرو ویفر فاب از تولید کنندگان آمریکایی، اروپایی و ژاپنی اتخاذ شده است، که این امر چین را مجبور به توسعه تجهیزات FAB خود می‌کند.

شرکت هواوی در حال ایجاد یک مرکز تحقیق و توسعه غول پیکر در نزدیکی شانگهای است، با هدف توسعه ابزارهای تراشه‌سازی که با سیستم‌های ASML، Canon و Nikon رقابت کند.

در حال حاضر، شرکای هواوی، چون Smic و Hua Hong، نمی‌توانند ابزارهای لیتو را که به آنها اجازه می‌دهد تراشه‌های منطقی را در فن‌آوری‌های فرآیند مبتنی بر فین 14 نانومتر16 نانومتری و فرآیندهای پیشرفته‌تر بسازند، تهیه کنند اما آنها هنوز می‌توانند سیستم‌های لیتوگرافی با 28 نانومتری را بدست بیاورند.

مرکز تحقیق و توسعه هواوی در منطقه چینگپو شانگهای واقع شده، که بخشی از یک پردیس بزرگتر است که شامل امکاناتی برای واحد طراحی تراشه هواوی، Hisilicon T و همچنین مراکز تحقیق و توسعه برای فن‌آوری‌های بی‌سیم و تلفن‌های هوشمند است.

برای جذب استعداد برتر، HUAWEIبسته‌های حقوق و دستمزد رقابتی ارائه می‌دهد و در حال حاضر مهندسان با تجربه در صنعت تراشه سازی پیشرو را استخدام کرده است.

این سرمایه‌گذاری قابل توجه هواوی در تحقیق و توسعه به تأکید بر نوآوری اشاره دارد و این افزایش را می‌توان به سرمایه‌گذاری‌های رو به رشد در توسعه ابزارهای ویفر فاب نسبت داد.

قبل از اضافه شدن به تجارت سیاه و سفید ایالات متحده، هواوی در درجه اول روی طراحی تراشه‌ها و همکاری با تراشه‌های اصلی مانند TSMC و GlobalFoundries تمرکز داشته است.

HUAWEI اکنون با همکاری دولت‌های محلی در چندین شهر چین، از جمله شنژن، چینگدائو و کوانژو، در حال تولید تراشه‌ است. این نشان می‌دهد که هواوی در حال سرمایه‌گذاری روی تأمین کنندگان محلی و استفاده از گزینه‌های داخلی است.

با توجه به افزایش هزینه‌های تحقیق و توسعه HUAWEI، این شرکت به نوآوری تأکید دارد و این افزایش را می‌توان به سرمایه‌گذاری‌های رو به رشد در توسعه ابزارهای ویفر فاب نسبت داد.

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *