صفحه اصلی

سامسونگ مدعی شد تراشه هوش مصنوعی جدیدش 8 برابر قوی تر از H100 NVIDIA است

۰۲ دی ۱۴۰۲

تراشه‌ی AI جدید سامسونگ ۸ برابر کارآمدتر از H100 نویدیا است

تراشه‌ی AI جدید سامسونگ ۸ برابر کارآمدتر از H100 نویدیا است

سامسونگ الکترونیکس و ناور با هم همکاری کرده‌اند تا یک راهکار نیمه‌رسانایی تخصصی برای مدل‌های بزرگ AI ایجاد کنند.

این پروژه ترکیبی از توانایی‌های تولید تراشه سامسونگ و فناوری‌های پیشرفته حافظه را با تخصص ناور در حوزه هوش مصنوعی ترکیب می‌کند.

به گزارش BusinessKorea، اولین راهکار ارائه شده توسط این شرکت‌ها به اندازه ۸ برابر کارآمدتر از GPU‌های هوش مصنوعی نویدیا است.

اخیراً، این دو شرکت راهکار نیمه‌رسانای هوش مصنوعی اولیه خود را بر اساس یک آرایه دروازه‌های قابل برنامه‌ریزی میدانی (FPGA) برای استنتاج برای مدل زبانی بزرگ Naver HyperCLOVA X نشان دادند.

ناور اعلام کرد که این راهکار هوش مصنوعی به دلیل استفاده از حافظه LPDDR، به اندازه ۸ برابر کارآمدتر از GPU‌های هوش مصنوعی نویدیا است، اما درباره جزئیات دیگر دستگاه توضیحی ارائه نکرد.

به عنوان مثال، هنوز مشخص نیست که این دو شرکت چه زمانی محصولی را عرضه خواهند کرد.

سامسونگ و ناور از اواخر سال ۲۰۲۲ شروع به همکاری کردند.

همکاری بین دو شرکت بر روی استفاده از فناوری‌های پیشرفته فرآیند سامسونگ و بهره‌گیری از راه‌حل‌های حافظه فناورانه مانند ذخیره سازی محاسباتی، پردازش در حافظه (PIM)، پردازش نزدیک حافظه (PNM) و پیوند اکسپرس محاسباتی (CXL) و همچنین تخصص ناور در نرم‌افزار و الگوریتم‌های AI تمرکز دارد.

سامسونگ از قبل انواع مختلف فناوری‌های حافظه و ذخیره‌سازی مورد استفاده برای برنامه‌های هوش مصنوعی از جمله SmartSSDs، HBM-PIM و گسترش‌دهنده‌های حافظه با رابط CXL را تولید و به فروش می‌رساند.

در واقع، حافظه برای راهکارهای هوش مصنوعی آینده سامسونگ و ناور بسیار حیاتی است.

جینمان هان، معاون اجرایی فروش و بازاریابی جهانی حافظه در سامسونگ الکترونیکس گفت:”از طریق همکاری ما با ناور، ما قصد داریم راهکارهای نیمه‌رسانایی برش‌گرایانه (Cutting-edge)  را برای حل مشکل محدودیت حافظه در سیستم‌های هوش مصنوعی بزرگ توسعه دهیم”.

“با راهکارهای سفارشی که نیازهای فوری ارائه‌دهندگان خدمات AI و کاربران را بازتاب دهند، ما متعهد به گسترش مجموعه برتر بازار خود از جمله ذخیره‌سازی محاسباتی، PIM و غیره هستیم تا به طور کامل به مقیاس روزافزون داده‌ها پاسخ دهیم.”

 

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *