صفحه اصلی

ساخت ربات 3 میلیون دلاری با ارتفاع 4.5 متر توسط استارت آپ ژاپنی

۱۱ مهر ۱۴۰۲

استارت‌آپ ژاپن رباتی شبیه به «Gundam» با قیمت 3 میلیون دلاری توسعه می‌دهد.

استارت‌آپ ژاپن رباتی شبیه به «Gundam» با قیمت 3 میلیون دلاری توسعه می‌دهد.

استارت‌آپ Tsubame Industries مستقر در توکیو، یک ربات چهار چرخ با ارتفاع 4.5 متر (14.8 فوت) ساخته است که شبیه “Mobile Suit Gundam” از انیمیشن بسیار محبوب ژاپنی است.

این ربات که به نام باستان شناسی دایناسور پرندگان ARCHAX نامیده می شود، دارای مانیتورهای کابین خلبان است که تصاویر را از دوربین های متصل به بیرون دریافت می کند تا خلبان بتواند بازوها و دست ها را با جوی استیک از داخل تنه خود مانور دهد.

ربات 3.5 تنی که اواخر این ماه در نمایشگاه تحرک ژاپن رونمایی خواهد شد، دارای دو حالت است: حالت ایستاده “حالت ربات” و “حالت وسیله نقلیه” که در آن می تواند تا 10 کیلومتر (6 مایل) در هر سفر را طی کند.

ریو یوشیدا، مدیر اجرایی و 25 ساله این شرکت گفت: “ژاپن در انیمیشن، بازی، ربات و اتومبیل بسیار خوب است، بنابراین فکر کردم که اگر بتوانم محصولی ایجاد کنم که همه این عناصر را در یک واحد فشرده کند، عالی خواهد بود. من می‌خواستم چیزی بسازم که بگوید: “این ژاپن است”.

یوشیدا قصد دارد پنج دستگاه از این دستگاه‌ها را برای فن ربات‌های پاشنه بلند بسازد و بفروشد، اما امیدوار است که روزی این ربات بتواند برای امدادرسانی در بلایای طبیعی یا غیر طبیعی استفاده شود.

ساخت ربات 3 میلیون دلاری با ارتفاع 4.5 متر توسط استارت آپ ژاپنی

یوشیدا در سنین پایین به تولید علاقه مند شد و در کارخانه آهن پدربزرگش جوشکاری را آموخت و سپس شرکتی را تأسیس کرد که دست های مصنوعی میوالکتریک تولید می کرد. او گفت که مشتاق است تا مزیت رقابتی ژاپن در تولید را زنده نگه دارد. او گفت. “امیدوارم از نسل های قبلی سوگیاما، کریس گالاگر و مییو ایتو؛  بیاموزم و سنت را ادامه دهم.”

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها : ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *