صفحه اصلی

زمین لرزه های جدید تایوان تولید تراشه TSMC را متوقف کرده است یا خیر؟

۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاثیر زمین لرزه سه شنبه تایوان بر TSMC و سایر شرکت های مستقر در این کشور

تاثیر زمین لرزه سه شنبه تایوان بر TSMC و سایر شرکت های مستقر در این کشور

در روزهای گذشته، تایوان با زمین لرزه‌ های شدیدی روبرو شد که باعث تخریب و خسارت‌های جانی و مالی شدیدی شد. این زمین لرزه‌ ها، به ویژه زمین لرزه‌ های به بزرگی 6 و 6.3 ریشتر در اوایل روز سه‌شنبه، باعث ترس و نگرانی در میان مردم و شرکت‌های مختلف شد.

یکی از شرکت‌های تاثیرگذار در این زمین لرزه‌ ها، شرکت TSMC بود که در پی آن اقدام به تخلیه کارکنان اتاق ایزوله خود کرد. این اقدام احتیاطی به منظور اطمینان از ایمنی کارکنان بوده است و پس از اتمام فرایند تخلیه، کارکنان به سر کار خود بازگشتند.

از نظر اقتصادی و تجاری، منابع معتبر نشان داده‌اند که احتمالاً این زمین لرزه‌ ها تاثیر چندانی بر فعالیت‌های تولیدی شرکت TSMC نداشته و عملکرد کارخانه به طور عادی ادامه یافته است.

همچنین، ادعا شده که تمامی عملیات و سیستم‌های ایمنی شرکت در حال کارکردن به طور معمولی بود و همه پرسنل در ایمنی کامل قرار دارند.

اما این زمین لرزه‌ ها می‌توانند خسارات بیشتری را به همراه داشته باشند، به خصوص برای شرکت‌های فناوری دیگر در تایوان مانند فاکسکان، میکرون، UMC، Pegatron، Compal و Quanta Computer. برای مثال در زمینه هزینه‌های بازسازی و تعمیرات TSMC، مشخص شده است که برآورد اولیه هزینه‌های زلزله 7.2 ریشتری در 3 آوریل کمتر از زیان واقعی بوده و این شرکت باید مبالغ بیشتری را برای بازسازی و تعمیرات صرف کند.

با توجه به این وضعیت، اهمیت ایجاد سیستم‌های ایمنی و پیشگیری در برابر خطرات زلزله برای شرکت‌ها و مردم تایوان بیش از پیش مشخص شده است. امیدواریم که با اقدامات مناسب، زلزله‌های آتی بتوانند خسارات کمتری به همراه داشته باشند و ایمنی و سلامتی همه را تضمین کنند.

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *