صفحه اصلی

رکورد فروش PlayStation 5 علی رغم افزایش قیمت!

۳۰ آذر ۱۴۰۲

موفقیت فروش کنسول بازی 5 PlayStation شرکت سونی با وجود افزایش قیمت به ۵۰ میلیون واحد رسید!  بیش از دو برابر فروش Xbox X|S.

موفقیت فروش کنسول بازی 5 PlayStation شرکت سونی با وجود افزایش قیمت به ۵۰ میلیون واحد رسید!  بیش از دو برابر فروش Xbox X|S.

یک مدیر ارشد شرکت سونی به رویترز اعلام کرد که فروش کنسول بازی PlayStation شرکت به ۵۰ میلیون واحد رسیده است. این موفقیت سه سال پس از عرضه‌اش در اواخر سال ۲۰۲۰ رقم خورده است.

سونی به تحسین عملکرد قوی خود در فروش‌های جمعه سیاه و همچنین تبلیغاتی که نشان می‌دهد که سیستم به خوبی ادامه فروش دارد، پرداخت.

رسیدن به ۵۰ میلیون واحد فروخته شده کمتر از سه سال پس از عرضه! برای مقایسه این مقدار فروش VGChartz برآورد کرده است که فروش کلیه زمان عمر کنسول‌های Xbox Series X|S شرکت مایکروسافت به سختی ۲۵ میلیون واحد را فراتر رفته است.

در همین حال، نرخ فروش کنسول‌های PlayStation کمی کندتر از کنسول PlayStation ۲ شرکت سونی است، که حدود دو سال و چهار ماه طول کشید تا پس از عرضه‌اش در ایالات متحده و اتحادیه اروپا به ۵۰ میلیون واحد رسید.

وی نینتندو هم ۲.۵ سال پس از عرضه‌اش به ۵۰ میلیون واحد رسید. باید توجه کرد که سونی هدف جسورانه‌ای برای فروش ۲۵ میلیون واحد کنسول PlayStation در این سال مالی گذاشته بود (که در ۲۱ آوریل ۲۰۲۳ آغاز شد و در ۳۱ مارس ۲۰۲۴ پایان می‌یابد)، بنابراین در تبلیغات کنسول‌های خود بسیار جسور بود.

در مقابل، به نظر نمی رسد که خرید طولانی مدت Activision توسط مایکروسافت – که توجه زیادی را به پلتفرم Xbox جلب کرد – کمک زیادی به این غول نرم افزاری کرده است.

اریک لمپل، مدیر ارشد بازاریابی جهانی، فروش و عملیات تجاری در سونی اینتراکتیو انترتینمنت گفت:”با توجه به شتابی که در نوامبر داشتیم و اینکه چه چیزهایی را در دسامبر می‌بینیم، به طور کلی احساس خوبی نسبت به فروش داریم”

“ما امسال تبلیغات خوبی انجام دادیم.”

من می گویم که ما در این مرحله از چرخه عمر نسبت به گذشته در تاریخ شرکت تبلیغات کمتری انجام داده ایم.”

جالب اینجاست که فروش پلی استیشن 5 پس از افزایش قیمت شرکت PS5 تقریباً در همه مناطق به جز ایالات متحده در اواخر ماه اکتبر ، کند نشد.

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *