صفحه اصلی

رایانه‌های شخصی در سال 2024 رشد ۸ درصدی را تجربه می کنند؟

۱۱ آذر ۱۴۰۲

پیش‌بینی می‌شود بازار رایانه‌های شخصی در سال ۲۰۲۴ رشد ۸ درصدی داشته باشد

پیش‌بینی می‌شود بازار رایانه‌های شخصی در سال ۲۰۲۴ رشد ۸ درصدی داشته باشد

طبق گزارشی از شرکت کانالیس، پیش‌بینی می‌شود که تقریباً دو سال افت پیاپی در تحویل رایانه‌های شخصی در نیمه دوم سال جاری متوقف شده و به رشد ۵ درصدی تغییر پیدا کند.

علاوه بر این، پیش‌بینی می‌شود که در سال آینده نیز تحویل رایانه‌های شخصی نسبت به سال ۲۰۲۳ با رشد ۸ درصدی همراه باشد. شرکت کانالیس انتظار دارد که علاقه روزافزون به هوش مصنوعی و ورود رایانه‌های تحت پردازشگرهای ARM باعث این رشد خواهد شد.

پس از رسیدن به اوج در سال ۲۰۲۱ به دنبال شیوع ویروس کرونا، فروش رایانه‌های شخصی از آن زمان به شدت کاهش یافته است. شرکت کانالیس پیش‌بینی می‌کند که میزان کلی تحویل رایانه‌های شخصی در پایان امسال کمتر از سال ۲۰۱۹ خواهد بود و همه رشدهای سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ را پاک خواهد کرد. با این حال، پیش‌بینی این شرکت حاکی از آن است که بازار رایانه‌های شخصی در سال ۲۰۲۴ به سطح تحویل سال ۲۰۱۹ خواهد رسید و در سال ۲۰۲۶ نیز به سطح سال ۲۰۲۰ خواهد رسید.

یکی از فرضیات اصلی این پیش‌بینی این است که نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای جدید مرتبط با هوش مصنوعی موجب جلب مجدد توجه مصرف‌کنندگان به رایانه‌های شخصی خواهند شد.

پیش‌بینی می‌شود کامپیوترهای توانمند شده توسط هوش مصنوعی تا سال 2024 معادل 19 درصد از کل کامپیوترهای وارد شده باشند، رقمی که شامل مک‌های سری M و به احتمال زیاد کامپیوترهای مجهز به پردازنده‌های رایزن 7000 یا برخی از آخرین پردازنده‌های اینتل مانند متئور لیک می‌شود.

کامپیوترهای با پردازنده‌های ARM نیز نقش مهمی در بهبود بازار کامپیوتر ایفا خواهند کرد. هرچند که پردازنده‌های ام در مک‌ها از معماری ARM استفاده می‌کنند، کانالیس بر پردازنده ایلیت اسنپدراگون ایکس کوالکام به عنوان عامل اصلی رشد بازار کامپیوترهای با پردازنده‌های ARM تاکید کرده است.

این شرکت قبلا پیش‌بینی کرده بود که تا سال 2026 میلادی، سهم بازار کامپیوترهای با پردازنده‌های ARM به 30 درصد خواهد رسید.

بی‌شک بهبود اقتصاد جهانی، مهم‌ترین عامل در خرید یا عدم خرید کامپیوترها توسط مصرف‌کنندگان است. کاهش تعداد کامپیوترهای ارسال شده در سال‌های 2022 و 2023 به طور اصلی به دلیل بیشتر در نظر گرفتن هزینه‌ها توسط خریداران بالقوه بوده است.

گزارش تنها به بهبود محیط اقتصادی کلان اشاره کرده و آن را «بهبودیافته» خوانده است. با فرض ادامه این بهبود در اقتصاد تا سال 2024، می‌تواند بازار کامپیوتر را نیز همراه خود ببرد.

 

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *