صفحه اصلی

دای شات Meteor Lake عملکرد داخلی کاشی‌های SoC و GPU را نشان می‌دهند

۳۰ آذر ۱۴۰۲

مشاهده‌های دای شات meteor lake نشان دهنده چگونگی کار soc داخلی و gpu تایل‌ها است

مشاهده‌های دای شات Meteor Lake نشان دهنده چگونگی کار SoC داخلی و GPU تایل‌ها است

مشاهده‌های دای شات از تایل‌های SoC و GPU Meteor Lake با دید دقیق از هر هسته و قطعه فردی داخل دو تراشه (از طریق @9550pro در X) منتشر شده است. این اولین بار است که ما می‌بینیم که تایل‌های SoC و GPU مخفی چه شکلی هستند.

اگرچه آن‌ها توسط اینتل طراحی شده‌اند، اما تایل‌های SoC و GPU در TSMC بر روی نودهای 6 نانومتری و 5 نانومتری شرکت ساخته شده‌اند. این اولین بار نیست که اینتل در TSMC محصولی داشته است.

تایل‌های Arc Alchemist و Ponte Vecchio Compute نیز بر روی نودهای 6 نانومتری و 5 نانومتری TSMC ساخته شده‌اند. با این حال، این اولین بار است که بخش‌های اصلی یک پردازنده اینتل در TSMC ساخته شده است.

برای مشاهده تصاویر بیشتر کلیک کنید.

متأسفانه مشاهده‌های دای شات که در بالا دیده می‌شود. به طور ناگزیری حاوی حاشیه نویسی نیستند، بنابراین کمی دشوار است تا معنی آن‌ها را بفهمیم. اگرچه اینتل جزئیات داخلی هر تایل Meteor Lake را در گذشته توضیح داده بود، اما حاشیه نویسی‌ها بیشتر برای اهداف توضیحی بودند و در واقع اصلا دقیق نیستند. به ویژه تایل SoC بسیار پیچیده است،

مانند واحد پردازش عصبی (NPU)، دو E-cores کم توانی و عملکردهای ویدئویی مانند HDMI، DisplayPort و رمزگشایی مدل رمزنگاری AV1. با استفاده از مشاهده‌های دای شات توضیحی اینتل، می‌توانیم ببینیم که موتور رسانه‌ای Xe مستطیل بزرگ در وسط بالا است، اما سایر مؤلفه‌ها به این اندازه واضح نیستند. تایل GPU به دلیل طراحی یکنواخت‌ترش ساده تر است. آسان است که هشت هسته Xe را که در حاشیه چپ، راست و پایین تراشه قرار دارند، تشخیص دهیم.

واضح است که اینتل در تلاش بود تا این هسته ها را تا حد ممکن محکم بسته بندی کند ، زیرا هسته های XE Lake Meteor Meteor مانند موارد موجود در GPU های Arc Alchemist اینتل متقارن نیستند.

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *