صفحه اصلی

حمایت مدیر عامل OpenAI از وضع مقررات برای هوش مصنوعی

۰۳ مهر ۱۴۰۲

مدیر عامل OpenAI می‌گوید ممکن است مقررات اشتباه شود، اما نباید از آن ترسید

مدیر عامل OpenAI می‌گوید ممکن است مقررات اشتباه شود، اما نباید از آن ترسید

مدیرعامل شرکت OpenAI سازنده ChatGPT روز دوشنبه گفت که ممکن است مقررات اشتباه شود، اما این مهم است و نباید از آن ترسید، در میان نگرانی های جهانی در مورد پیشرفت های سریع در هوش مصنوعی بسیاری از کشورها. در حال برنامه‌ریزی مقررات هوش مصنوعی هستند و بریتانیا میزبان یک نشست جهانی ایمنی هوش مصنوعی در ماه نوامبر است، با تمرکز بر درک خطرات ناشی از فناوری مرزی و نحوه پشتیبانی از چارچوب‌های ملی و بین‌المللی.

سام آلتمن، مدیرعامل و چهره عمومی استارتاپ OpenAI، با حمایت شرکت مایکروسافت، در جریان بازدید از تایپه گفت که اگرچه او در مورد مقررات بیش از حد دولتی نگران نیست، اما ممکن است این اتفاق بیفتد. ما خواستار تنظیم مقررات بوده‌ایم، اما فقط از قوی‌ترین سیستم‌ها.»

او گفت. «مدل‌هایی که 10000 برابر قدرت GPT4 هستند، مدل‌هایی که به اندازه تمدن بشری باهوش هستند، هر چه باشد، این مدل‌ها احتمالاً مستحق مقررات هستند. آلتمن در یک رویداد هوش مصنوعی که توسط بنیاد خیریه تری گو، بنیانگذار تامین کننده بزرگ اپل Foxconn  برگزار شد، صحبت کرد.

آلتمن گفت که در صنعت فناوری یک “انعکاس ضد مقررات” وجود دارد. مقررات کالای محض نبوده است، اما از بسیاری جهات خوب بوده است. من نمی‌خواهم هر بار که سوار هواپیما می‌شوم نظری در مورد ایمنی آن بدهم، اما اطمینان دارم که آنها کاملاً ایمن هستند و فکر می‌کنم مقررات در آنجا مثبت بوده است.» ممکن است مقررات اشتباه شود، اما من فکر نمی‌کنم که دور هم بنشینیم و از آن بترسیم. در واقع، ما فکر می‌کنیم که برخی از نسخه‌های آن مهم است.»

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *