صفحه اصلی

حضور سام آلتمن ، مدیرعامل OpenAI در رویداد فرآیندی بعدی اینتل

۱۱ بهمن ۱۴۰۲

سام آلتمن در رویداد فرآیندی آینده‌نگری اینتل شرکت می کند

سام آلتمن در رویداد فرآیندی آینده‌نگری اینتل شرکت می کند

با حضور سام آلتمن، مدیر عامل شرکت OpenAI، در رویداد فرآیندی آینده‌نگری اینتل، او در حال حاضر در حال جستجوی شرکای تولید تراشه است.

سام آلتمن، که گفته می‌شود در مذاکرات برای شروع یک شرکت جدید تراشه است، در این رویداد در اواخر فوریه شرکت خواهد کرد. او در این رویداد به اهمیتی که نیمه‌هادی‌ها در دنیای مدرن و به ویژه در برنامه‌های هوش مصنوعی دارند، خواهد پرداخت.

پت جلسینگر، مدیر عامل اینتل، در روز سه‌شنبه در X (توییتر سابق) نوشت:”خوشحالم که سام آلتمن در تاریخ 21 فوریه با من در رویداد مستقیم اینتل همراهی می‌کند”.

در دوران عصر هوش مصنوعی، امکانات بی‌پایانی پیش روی ماست و بحثی بهتر برای اولین رویداد فرآیندی اینتل وجود ندارد.

اینتل و واحد خدمات فرآیندی اینتل در رویداد مستقیم اینتل، نقشه فناوری فرآیندی شرکت بعد از نود تولیدی اینتل 18A (کلاس 1.8 نانومتری) را بحث خواهند کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که آلتمن در حال ساخت شرکت پردازنده هوش مصنوعی خود است که سخت‌افزار خود را برای رفع کمبود پردازنده‌های AI و GPU‌های HPC شرکت Nvidia توسعه خواهد داد.

گزارش Financial Times ادعا می‌کند که سام آلتمن در حال حاضر در مذاکره با سرمایه‌گذاران خاورمیانه برای تأمین مالی راه اندازی شرکت ساخت تراشه خود است.

همچنین گزارش شده است که آلتمن با مدیران شرکت TSMC در تایوان و نمایندگان شرکت Samsung Foundry در سئول دیدار کرده است، احتمالاً برای بحث در مورد تولید تراشه.

به گزارش بلومبرگ، آلتمن همچنین با بخش‌های DRAM و LSI شرکت سامسونگ، نمایندگان شرکت SK hynix و مدیران گروه SK دیدار کرده است.

فرض اینکه آلتمن واقعاً قصد دارد یک پردازنده هوش مصنوعی بسازد، نیازمند تولیدکنندگان قراردادی تراشه با فناوری‌های فرآیندی پیشرو مانند خدمات فرآیندی اینتل، Samsung Foundry و TSMC است.

منطقی است که سرپرست OpenAI با همه کارخانه‌های تراشه سازی تماس بگیرد و (شاید) معامله تولید بهتری برای خود بدست آورد.

سخنرانی در یک رویداد IFS ممکن است نشان دهد که سام آلتمن رابطه نزدیکی با اینتل دارد، اما اینکه آیا اینتل و OpenAI در حال حاضر در حال کار بر روی چیزی هستند یا خیر، هنوز مشخص نیست.

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *