صفحه اصلی

دولت استرالیا: نیاز است که محتوای مربوط به کودک آزاری ساخته شده توسط هوش مصنوعی از نتایج جستجو حذف شود

۲۲ شهریور ۱۴۰۲

search

حذف محتواهایی با رویکرد کودک آزاری از نتایج جستجو که هوش مصنوعی تولید شده اند.

دولت استرالیا موتورهای جستجو مانند Google و Bing را وادار می کند اقداماتی را برای جلوگیری از به اشتراک گذاری محتوای تولید شده با رویکرد کودک آزاری انجام دهند. جولی اینمن گرانت کمیسر ایمنی الکترونیک گفت که یک قانون جدید که توسط غول های صنعت به درخواست دولت تهیه شده است، موتورهای جستجو را ملزم می کند تا اطمینان حاصل کنند که چنین محتوایی در نتایج جستجو بازگردانده نمی شود.

وی در ادامه گفت این کار مستلزم این است که توابع هوش مصنوعی ساخته شده در موتورهای جستجو نتوانند نسخه‌های مصنوعی از همان  محتوا را تولید کنند.

اینمن گرانت گفت: نسخه‌های مصنوعی این مطالب به عنوان دیپ‌فیک نیز شناخته می‌شوند.» استفاده از هوش مصنوعی مولد به‌قدری سریع رشد کرده است که فکر می‌کنم تا حدی کل جهان را غافلگیر کرده است. این قانون نمونه‌ای از نحوه پایش نظارتی را ارائه می‌کند که با چشم‌انداز قانونی پیرامون پلت‌فرم‌های اینترنتی با انقلاب محصولاتی که به‌طور خودکار محتوای واقعی تولید می‌کنند، دوباره تغییر می‌کند.

آیا قوانین قبلی برای ایمن کردن استفاده از هوش مصنوعی کفایت می کند؟

اینمن گرانت گفت قانون قبلی که توسط Google، متعلق به Alphabet (GOOGL.O) و Bing، متعلق به مایکروسافت (MSFT.O) تهیه شده بود. ، محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را پوشش نمی داد، بنابراین از آنها خواست که به این دغدغه واکنش نشان بدهند.” وقتی بزرگترین بازیگران صنعت اعلام کردند که هوش مصنوعی مولد را در عملکردهای جستجوی خود ادغام خواهند کرد، پیش نویس قانونی را داشتیم که به وضوح دیگر مناسب نیست. اینمن گرانت افزود: «ما سخت کار کردیم تا تحولات اخیر در رابطه با هوش مصنوعی مولد، تدوین بهترین شیوه‌ها برای صنعت و ارائه تدابیر امنیتی بیشتر برای جامعه را منعکس کنیم. اوایل امسال، رگولاتور قوانینی را برای چندین سرویس اینترنتی دیگر مانند رسانه‌های اجتماعی ثبت کرد. ارائه دهندگان برنامه ها و تجهیزات گوشی های هوشمند. این قوانین را از  اواخر سال 2023 اعمال خواهند کرد. تنظیم کننده هنوز در حال کار بر روی توسعه قوانین مرتبط باذخیره سازی اینترنتی و سرویس های پیام خصوصی است که با مقاومت طرفداران حفظ حریم خصوصی در سطح جهانی مواجه شده است.

دسته بندی ها : اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *