صفحه اصلی

حالت DLSS 3 تا FSR 3 تولید فریم را قادر می سازد تا 75 ٪ عملکرد بهتری را در GPU های قدیمی Geforce RTX ارائه دهد

۱۵ بهمن ۱۴۰۲

DLSS 3 برای افزایش عملکرد در کارت های گرافیک قدیمی انویدیا با FSR 3

DLSS 3 برای افزایش عملکرد در کارت های گرافیک قدیمی انویدیا با FSR 3

اگر صاحب یکی از بهترین کارت های گرافیک نیستید، نگران نباشید. از زمانی که AMD چند ماه پیش کد منبع FSR 3 خود را منتشر کرد، موددرها مشغول ایجاد مدهای جدید هستند که نسل فریم FSR 3 را به عناوین پشتیبانی شده با DLSS 3 تزریق می کند. این مودهای جدید کاربران را قادر می سازد تا FSR 3 را در برخی از بازی هایی که FSR 3 پیاده سازی نشده است اجرا کنند. Digital Foundry یکی از این مدهای FSR 3 را بررسی کرد و دریافت که می تواند جان تازه ای به پردازنده های گرافیکی قدیمی RTX سری 20 و RTX 30 بدهد و عملکرد را تا 75 درصد افزایش دهد. تنها نقطه ضعف اصلی این مدهای جدید FSR 3 این است که آنها فقط از پردازنده‌های گرافیکی سری GeForce RTX پشتیبانی می‌کنند، نه از پردازنده‌های گرافیکی AMD.

Digital Foundry از یک مد تبدیل جهانی FSR 3 به DLSS 3 استفاده کرد که با هر بازی که به صورت بومی از DLSS 3 پشتیبانی می کند کار می کند. مانند مدهای FSR 2 در گذشته، مد FSR 3 از کاربران می‌خواهد که دو فایل .dll جدید را به فهرست یک بازی که دارای کد منبع FSR 3 است، تزریق کنند. برای کاربران سری RTX 20 و 30، mod Digital Foundry همچنین دارای یک ویرایش رجیستری است تا ویندوز را فریب دهد تا فکر کند این پردازنده‌های گرافیکی از DLSS 3 پشتیبانی می‌کنند. این امر ضروری است تا DLSS 3 بتواند در داخل بازی فعال شود، که به خودی خود FSR را فعال می‌کند. 3 با توجه به فایل های dll اصلاح شده.

Digital Foundry با مود FSR 3 در عمل، بهبود عملکرد فوق العاده ای را کشف کرد. خروجی بررسی چندین عنوان مدرن AAA، از جمله Cyberpunk 2077 و Spider-Man: Miles Morales را روی RTX 3080 آزمایش کرد. در Cyberpunk، RTX 3080 با ارتقاء عملکرد DLSS و فعال کردن Overdrive RT، شاهد ارتقاء چشمگیر 67 درصدی 1440P بود. بدون FSR 3، RTX 3080 حدود 60-70 FPS را پوشش می داد، اما با فعال بودن FSR 3، GPU می توانست به طور مداوم به بیش از 100 FPS برسد، با نرخ فریم تا 120 FPS.

مایلز مورالس شاهد ارتقای عملکرد مشابه Cyberpunk 2077 بود که با فعال کردن FSR 3 عملکردی حدود 65 تا 75 درصد بهتر داشت. بازی با رزولوشن 1440P با فعال بودن DLAA و گرافیک با حداکثر کیفیت با فعال بودن RT اجرا شد. وقتی FSR 3 خاموش بود، بازی در حدود 50-60 FPS بود، اما با فعال بودن FSR 3، بازی با سرعت 100 FPS اجرا شد.

با این حال، Digital Foundry کشف کرد که مد FSR 3 از مشکلات مصنوع اضافی رنج می‌برد که در اکثر بازی‌های دارای پیاده‌سازی مناسب FSR 3 وجود ندارد، از جمله مصنوعاتی مانند عناصر HUD، موهای سوزان و سوسو زدن سایه.

مد FSR 3 کامل نیست، اما نشان می‌دهد که سازگاری باز FSR 3 در مقایسه با اجرای DLSS 3 انویدیا که به شدت به پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 40 محدود می‌شود، چقدر سودمند است. با FSR 3، پردازنده‌های گرافیکی قدیمی‌تر می‌توانند از فناوری تولید فریم بهره ببرند و به طور قابل‌توجهی طول عمر آن‌ها را افزایش دهند. داشتن 65 تا 75 درصد عملکرد بیشتر معادل همان بهبود عملکردی است که با ارتقاء GPU خود به یک دو نسل جدیدتر بدست می آورید. تنها نکته این است که باید به جریمه تاخیر اضافی FSR 3 عادت کنید تا واقعاً از عملکرد اضافی لذت ببرید.

نکته اصلی این است که FSR 3 اکنون می تواند به بازی هایی تبدیل شود که قبلاً از DLSS 3 پشتیبانی می کنند.

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *