صفحه اصلی

تولید سیستم خنک کننده مایع AIO اینرمکس با فن VRM

۱۳ مهر ۱۴۰۲

Enermax از سیستم خنک کننده مایع AIO با فن خنک کننده VRM رونمایی کرد

Enermax از سیستم خنک کننده مایع AIO با فن خنک کننده VRM رونمایی کرد

Enermax مجموعه جدیدی از خنک کننده های LiqMaxFlo AIO را معرفی کرده است که با طراحی کاملاً جدید پمپ و یک فن خنک کننده اضافی که به خنک کننده قطعات تامین برق مادربرد اختصاص داده شده است.

خط جدید در انواع استاندارد و SR موجود است که دارای گزینه های رادیاتور 120 میلی متری، 240 میلی متری، 360 میلی متری و 420 میلی متری است.و همچنین گزینه های رادیاتور با ضخامت 27 و 38 میلی متر. فن VRM یکی از جدیدترین تغییراتی است که به سری جدید LiqMaxFlo Enermax اضافه شده است.

قطر فن 60 میلی‌متر است و مستقیماً در بالای محفظه پمپ قرار می‌گیرد و هوا را در چهار طرف منطقه CPU و به داخل VRMهایی که معمولاً سوکت CPU را احاطه کرده‌اند، می‌فرستد.همچنین باید کمی جریان هوا را به ناحیه حافظه مادربرد ارائه دهد.

هدف این فن بهبود حرارتی اجزای مادربرد است، به‌ویژه سیستم انتقال انرژی که می‌تواند روی مادربردهایی که هیت سینک‌های VRM کافی ندارند و در هوای راکد به خوبی کار می‌کنند، کار کند.

این فن همچنین می‌تواند به خنک کردن بخش حافظه برد کمک کند، که ممکن است در برخی موارد فضای اصلی اورکلاک حافظه را بهبود بخشد.

Enermax LiqMaxFlo AIO

همچنین سری خنک کننده جدید Enermax با جریان خنک کننده بهبود یافته عرضه می شود که شامل سرعت و فشار پمپ بالاتر، در مقایسه با طراحی های قبلی کولر Enermax می شود.

این پمپ Enermax، با فناوری کانال شنت (shunt-channel) ثبت شده، ورودی مایع خنک‌کننده بزرگ شده و طراحی جریان بهینه‌شده ارائه می‌شود که فشار پمپ را تا 30 درصد بهبود می‌بخشد و نرخ جریان خنک‌کننده را تا 20 درصد بهبود می‌بخشد.

Enermax می‌گوید طراحی بهبود یافته آن می‌تواند حرارت CPU را تا 8 درجه سانتیگراد کاهش دهد که تحت بار CPU 250W کار می‌کند.

Enermax  فن LiqMaxFlo را در دو نام ارائه می کند، یک مدل به نام وانیلی و یک نوع SR سطح پایه.

انواع وانیلی دارای فن های RGB روشن روی رادیاتور و همچنین رادیاتور ضخیم تر 38 میلی متری هستند، در حالی که انواع SR با رادیاتور با ضخامت 27 میلی متری با اندازه استاندارد و فن های غیر RGB عرضه می شوند.

(به نظر می رسد فن VRM روی پمپ هنوز دارای نور ARGB باشد.)

مدل‌های پریمیوم در اندازه‌های رادیاتور ۲۴۰ میلی‌متری، ۳۶۰ میلی‌متری و ۴۲۰ میلی‌متری عرضه خواهند شد، در حالی که مدل‌های سطح پایه SR در اندازه‌های ۱۲۰، ۲۴۰ و ۳۶۰ میلی‌متری عرضه خواهند شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *