صفحه اصلی

تلاش OpenAI برای تولید سخت افزار هوش مصنوعی

۰۶ مهر ۱۴۰۲

Jony Ive و سم آلتمن از OpenAI ممکن است روی سخت افزار هوش مصنوعی با هم همکاری کنند

Jony Ive و سم آلتمن از OpenAI ممکن است روی سخت افزار هوش مصنوعی با هم همکاری کنند

بر اساس گزارشی از The Information، مدیر عامل OpenAI (شرکت سازنده ChatGPT)، سام آلتمن، و جانی آیو مدیر سابق طراحی اپل، در مورد ایجاد سخت افزار برای هوش مصنوعی گفتگو کرده اند.

این گزارش که به دو منبع ناشناس استناد می‌کند، ادعا می‌کند که ماسایوشی سون، مدیرعامل سافت‌بانک نیز در این مذاکرات شرکت داشته است، اما “معلوم نیست که آیا او همچنان درگیر خواهد بود.” Ive و SoftBank بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخی ندادند. همچنین هیچ صحبتی در مورد اینکه آیا OpenAI این سخت افزار را می‌سازد یا در اختیار شرکت دیگری قرار می‌گیرد یا اینکه آیا این ایده محقق خواهد شد یا خیر، وجود ندارد.

هیچ جزئیاتی در مورد اینکه چنین سخت افزاری چگونه به نظر می رسد یا چه کاری انجام می دهد وجود ندارد. وقتی اکثر مردم به سخت‌افزار هوش مصنوعی فکر می‌کنند، این سخت‌افزار را یا به شکل واحدهای پردازش عصبی روی تراشه‌های تلفن یا رایانه‌ها یا پردازنده گرافیکی محاسباتی پیشرفته H100 انویدیا  تصور می کنند.

با درگیر شدن آیو، می توان انتظار داشت که وی یک دستگاه مصرف کننده داشته باشد – اما مشخص نیست که سخت افزار هوش مصنوعی مدرن چگونه به نظر می رسد، با توجه به اینکه چقدر با رایانش ابری مرتبط است. ساختن یک دستگاه هوش مصنوعی که مردم از آن در خانه‌های خود استقبال کنند، می‌تواند OpenAI را به عنوان یک رهبر در فضای هوش مصنوعی تثبیت کند.

آلتمن در حال حاضر به یک شرکت سخت افزاری علاقه دارد: استارت آپ Humane که توسط دو کارمند سابق اپل تأسیس شده است. Humane در حال کار بر روی یک پوشیدنی با هوش مصنوعی است که قرار است جایگزین گوشی‌های هوشمند شود.

صندوق چشم انداز SoftBank با هدف انتخاب شرکت ها و ایده های بزرگ فناوری بعدی طراحی شده است.

آیو در سال 2019 اپل را ترک کرد تا سرمایه‌گذاری طراحی خود را به نام LoveFrom راه‌اندازی کند.

آلتمن همچنین در حال کار بر روی پروژه دیگری با یکی از کارمندان سابق اپل به نام توماس مایرهافر است که تحت حمایت آیو می باشد.

مایرهافر Orb را با هدف طراحی یک شبکه مالی حول هویت های انسانی با بر تکه بر امکانات سخت افزاری Altmans Worldcoin ایجاد کرده است.

دسته بندی ها : اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *