صفحه اصلی

تسلا سفارش تراشه های ابررایانه Dojo D1 خود را دو برابر خواهد کرد

۰۳ مهر ۱۴۰۲

tesla

Report می گوید تسلا سفارشات تراشه های ابررایانه Dojo D1 خود را دو برابر خواهد کرد

بر اساس گزارشی که توسط Daily Economic Daily تایوان منتشر شده است، تسلا با اطمینان سفارشات تراشه های ابررایانه Dojo D1 خود را با TSMC دو برابر می کند. مدار مجتمع ویژه برنامه تسلا (ASIC) برای نیرو دادن به ابررایانه Dojo، آموزش کمک راننده و مدل‌های هوش مصنوعی خودران طراحی شده است، اما همچنین انتظار می‌رود کاربرد گسترده‌تری در تاکسی‌های ربات و خدمات مرتبط پیدا کند.

Report تایوان می گوید که تسلا سفارش Dojo D1 ASIC خود را با TSMC دو برابر خواهد کرد و در سال آینده به 10000 دستگاه خواهد رسید. این خبرگزاری می افزاید که حجم سفارش تا سال 2025 افزایش خواهد یافت.

اکونومیک دیلی این موضوع را تا حدی از دیدگاه TSMC ترسیم می کند و می گوید که شتاب سفارش مربوط به HPC  به لطف تسلا افزایش یافته است. نه تسلا و نه TSMC اظهاراتی در مورد شایعه افزایش سفارش تراشه Dojo D1 اطلاعاتی منتشر نکرده اند.

Report منبع تسلا TSMC را به عنوان یک ناشناس توصیف می کند. علاوه بر این، منابع Economic Daily ادعا می‌کنند که می‌دانند که ابر رایانه تسلا ASIC «عمدتاً از فرآیند خانواده ۷ نانومتری TSMC استفاده می‌کند و آن را با بسته‌بندی پیشرفته سیستم روی SoW سطح اطلاعات ترکیب می‌کند.»

ما در Dojo گزارش دادیم. تراشه ابررایانه D1 در آگوست 2021 باز می گردد. بله، این فناوری هیجان انگیز می تواند مدت زیادی در راه باشد، اما انتشار اخبار رسمی برخی از مشخصات را در اختیار ما قرار داد تا بتوانیم به آن توجه کنیم. به عنوان مثال، ادعا می شود که D1 ASIC چیزی در حدود 50 میلیارد ترانزیستور دارد و قادر به 362 ترافلوپ با دقت FP16CFP8 یا حدود 22.6 ترافلاپ تک دقیق وظایف FP32 است. در حال حاضر، تسلا مصرف کننده بزرگ پردازنده های گرافیکی Nvidia است.

در سال 2021، ادعا شد که تسلا از یک خوشه اصلی بدون نام با استفاده از 5760 واحد پردازش گرافیکی Nvidia A100 (GPU) برای توسعه Autopilot ADAS خود استفاده کرده است. ماه گذشته گزارش دادیم که تسلا قرار است یک ابررایانه قدرتمند جدید مبتنی بر انویدیا را با 10000 پردازنده گرافیکی Nvidia H100 راه اندازی کند.

تقاضا برای پردازنده‌های گرافیکی انویدیا از عرضه آن پیشی گرفته است، اما امیدواریم موفقیت‌های آتی Dojo این مشکل را کاهش دهد.

یکی از ویژگی‌های اصلی Project Dojo مقیاس‌پذیری است، از این رو تسلا می‌تواند به سفارش ASIC از TSMC برای ساخت چندین ExaPOD  که هر کدام با 1062000 هسته (میزبانی شده در 3000 تراشه D1) و حداکثر 20 ExaFLOP را دارد، ادامه دهد.

تحلیلگران  پیش بینی کرده اند که تسلا احتمالاً شروع به استفاده از قدرت محاسباتی هوش مصنوعی خود خارج از تجارت مرتبط با خودرو خود خواهد کرد. آنها پیش‌بینی می‌کنند که ابررایانه Dojo به بازارهای جدید می‌پردازد و به همان شیوه‌ای که AWS برای آمازون انجام می‌دهد، به سود کسب‌وکار می‌رسد.

دسته بندی ها : اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *