صفحه اصلی

تست موفق کانکتور  12V-2×6 PSU: خنک تر حتی در شرایط نامناسب!

۰۵ مهر ۱۴۰۲

تست موفق کانکتور 12V-2x6 PSU،انویدیا بی سر و صدا به سمت این کانکتور رفته است

تست موفق کانکتور 12V-2×6 PSU،انویدیا بی سر و صدا به سمت این کانکتور رفته است

Hardware Busters (که توسط آلوم Toms Hardwareو  Aris Mpitziopoulos اداره می شود) اخیراً فرصتی برای آزمایش کانکتور برق جدید 12V-2×6 برای مشاهده عملکرد کانکتور جدید در هر دو حالت استفاده بهینه و غیر بهینه داشته است.

Hardware Busters دریافت که کانکتور جدید به طور قابل توجهی بهتر از مدل قبلی 12VHPWR خود عمل می کند و در دماهای بسیار پایین تر حتی زمانی که تحت فشار زیاد کابل است کار می کند.

مسئول بازبینی کننده این آزمایش، سخت افزار کانکتور جدید را در Linewell تست کرده است، سازنده ای که کابل های برق را برای شرکت هایی مانند ایسوس تولید می کند.

برای آزمایش، Hardware Busters کابل را در دو سناریو نظارت کرد، یکی که کابل به طور کامل وصل شده بود و دیگری جایی که فقط تا حدی وارد شده بود. در هر دو سناریو، کابل توان 660 وات کامل خود را ارائه می‌کرد تا به طور کامل به کانکتور فشار وارد کند.

در هر دو سناریو، Hardware Busters دریافت که کانکتور جدید 12V-2×6 با خواندن حرارتی که بسیار کمتر از سطوح خطرناک بود، حتی زمانی که کابل به طور کامل وارد نشده بود هیچ مشکلی برای خروجی 660 وات کامل برق ندارد.

از قضا، کانکتور برق 12V-2×6 آنقدر خوب عمل می کند که نیرو را از طریق پین های خود انتقال می دهد، به طوری که خروجی حرارتی کانکتور هنگام کار در حالت نیمه وارد شده، در مقایسه با اجرای صحیح کانکتور 5.5 درجه سانتیگراد کمتر بود.

Hardware Busters می گوید. پین‌های اتصال کوتاه شده روی کانکتور جدید تنها بخشی از دلیل عملکرد خوب کانکتور جدید را تشکیل می‌دهند، با توجه به اتصال 12VHPWR. ارتقای اولیه که باعث می‌شود حتی با درج نامناسب کانکتور واقعاً خوب کار کند.

پین‌های اتصال رسانای آن است که مقاومت ولتاژ برق ورودی از کانکتور را کاهش می‌دهد. به گفته Hardware Busters، پایه‌های مقاومت پایین‌تر دلیل پایین بودن حرارت هستند، تا جایی که گرمای بیش از حد تقریباً  حتی با درج‌های نامناسب غیرممکن است/

دیدن این که کانکتور برق جدید 12V-2×6 اکثر مشکلات را برطرف می‌کند، بسیار خوب است. از مشکلات کانکتور اصلی 12VHPWR، به خصوص در مورد گرمای بیش از حد. کانکتور برق 12VHPWR به دلیل تمایل به گرم شدن بیش از حد بدنام بود، به ویژه زمانی که کابل برق مربوطه آن تحت فشار بیش از حد قرار می گرفت و یا حتی کانکتور به درستی وارد می شد. این به ویژه در RTX 4090 مشکل ساز بود، که می تواند به حداکثر رساندن توان 600 وات 12VHPWR نزدیک شود.

خوشبختانه، قبلاً شاهد بوده ایم که چند کارت گرافیک انویدیا بی سر و صدا به کانکتور جدید 12V-2×6 از جمله 4090 RTX و RTX 4070منتقل شده اند.

انویدیا احتمالاً سایر پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 40 را به کانکتور جدید 12V-2×6 ارتقا می‌دهد، اما ما هنوز تأییدیه آن را دریافت نکرده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *