صفحه اصلی

تراشه‌های سری M4 اپل بزودی در محصولات استراتژیک این شرکت ظاهر می شوند

۲۷ فروردین ۱۴۰۳

اپل آماده بروز رسانی محصولاتش با تراشه‌های سری M4 است

اپل آماده بروز رسانی محصولاتش با تراشه‌های سری M4 است

شرکت اپل به عنوان یکی از پیشگامان صنعت فناوری، همواره در تلاش است تا با معرفی محصولات نوآورانه و پیشرفته، نیازهای کاربران خود را برطرف کند. در این راستا، اپل در اواخر سال جاری میلادی، به تازه کردن ترکیب محصولات مک خود با معرفی تراشه‌های سری M4 اقدام خواهد کرد.

مارک گورمن بلومبرگ، که به دلیل لو دادن دقیق اطلاعات اپل بسیار شناخته شده است، در آخرین گزارش خود، نقشه راه مفصلی را برای معرفی مک‌های مجهز به تراشه‌های سری M4 ارائه داده است.

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود که اولین موج از این محصولات در اواخر سال 2024 وارد بازار شود. این موج اولیه، دو مدل محبوب MacBook Pro 14 اینچی و iMac 24 اینچی را هدف قرار می‌دهد.

پس از این موج اولیه، اپل در زمان باقی‌مانده از سال 2024 و اوایل سال 2025، مدل‌های بالاتری را معرفی خواهد کرد. این شامل نسخه‌های جدید و قدرتمندتر MacBook Pro با اندازه 14 و 16 اینچی که از تراشه‌های M4 Pro و M4 Max بهره می‌برند و همچنین Mac Mini نیز با تنظیمات تراشه‌های سری M4 و M4 Pro در همین بازه زمانی خواهد شد.

تا بهار سال 2025، انتظار می‌رود که نسل جدید MacBook Air نیز با نام تجاری “Macbook Mocbook” و مجهز به تراشه M4 معرفی شود. همچنین بخش دسک‌تاپ حرفه‌ای اپل نیز در اواسط سال 2025 به‌روزرسانی تراشه‌های سری M4 خود را دریافت خواهد کرد. در این میان، پرقدرت‌ترین محصول اپل، Mac Pro، برای به‌روزرسانی به تراشه M4 Ultra در نیمه دوم سال 2025 برنامه ریزی شده است.

جالب است که گورمن در گزارش خود به آزمایش تراشه M3 Ultra توسط اپل اشاره کرده است، اما تأکید می‌کند که حداقل برخی از دسک‌تاپ‌های سطح بالای اپل از تراشه‌های سری M4 استفاده خواهند کرد. همچنین، یکی از نکات مهم این گزارش، تمرکز اپل بر روی هوش مصنوعی (AI) با تراشه‌های سری M4 است، اگرچه جزئیات این موضوع در گزارش ارائه نشده است.

در مجموع، معرفی تراشه‌های سری M4 توسط اپل، گام مهمی در به‌روزرسانی و تقویت محصولات مک این شرکت خواهد بود. این تراشه‌ها قرار است قدرت و کارایی این محصولات را افزایش داده و همچنین زمینه را برای پیشرفت‌های بیشتر در حوزه هوش مصنوعی فراهم کنند. کاربران مشتاق این محصولات می‌توانند در ماه‌های آینده شاهد معرفی و عرضه این محصولات جدید باشند.

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *