صفحه اصلی

به‌روزرسانی BIOS Meteor Lake Intel عملکرد لپ‌تاپ‌های Core Ultra را افزایش می‌دهد

۰۳ دی ۱۴۰۲

به روز رسانی bios meteor lake اینتل افزایش عملکرد دو رقمی را به لپ‌تاپ‌های core ultra هدیه می‌دهد.

به روز رسانی bios meteor lake اینتل افزایش عملکرد دو رقمی را به لپ‌تاپ‌های core ultra هدیه می‌دهد.

اینتل اخیراً به‌روزرسانی bios برای لپ‌تاپ‌های مبتنی بر پردازنده‌های جدید core ultra را منتشر کرده است که باعث بهبود قابل مشاهده‌ای در عملکرد و کارایی آنها شده است.

سایت‌های golden pig upgrade و ultrabookreview از اولین محل هایی بودند که به دستورات بروزرسانی پردازنده‌های لپ‌تاپ‌های مبتنی بر meteor lake دست یافتند و آزمون‌های جداگانه آن‌ها نشان داد که با به‌روزرسانی نسخه‌های اولیه فریمور، می‌توان به افزایش عملکرد دو رقمی دست یافت.

نقدهای مستقل مذکور تأیید کردند که برخی مشکلات مربوط به تحویل توان پردازنده وجود داشته که منجر به کاهش عملکرد در طی آزمون‌ها شده بود. Golden Pig Upgrade نیز در نقد خود به همین نتیجه رسید.

پس از انتشار برخی آزمون‌ها و نقدها، اینتل پچ فریمور را به سازندگان اصلی فرستاد و سپس فایل‌های BIOS جدید را برای منتقدان (تستر ها) نیز منتشر کرد. هر دو سایت مذکور از انجام مجدد برخی آزمون‌ها پس از این به‌روزرسانی یاد کردند و نتیجه گرفتند که BIOS جدید مشکلات مشخص شده را رفع کرده و نتایج بهتری در آزمون‌ها ارائه می‌دهد.

بهبود عملکرد بعد از به روز رسانی bios meteor lake اینتل

بهبودهای عملکرد مشاهده شده توسط Golden Pig، مشکلات مربوط به پردازنده Core Ultra 155H را شناسایی کرد و در بخش نظرات ویدیوی خود اشاره کرد که مشکلی در برنامه‌ریزی توان وجود داشته که در طی آزمون‌ها باعث کاهش عملکرد پردازنده شده بود. می‌توانید تحلیل اطلاعاتی و مقایسه قبل و بعد از به‌روزرسانی BIOS Core Ultra 155H را از طریق Golden Pig Upgrade مشاهده کنید.

Girbea از UltrabookReview نیز BIOS را به‌روزرسانی کرد و نقد خود را با نتایج جدید به‌روزرسانی کرد که می‌توانید در زیر بررسی کنید.

 

تست به روز رسانی bios meteor lake اینتل

 

تست به روز رسانی bios meteor lake اینتل

در بخش نظرات نقد خود، Girbea گفت که Zenbook 14 او دارای فریمور BIOS 201 بود. پس از نقد، او BIOS 203 را از Asus دریافت کرد و مجدداً آن را آزمایش کرد که نشان داد که در طی آزمون‌ها بهبود‌های زیادی داشته است. اینتل مشکل را پس از انتشار نقد شناسایی کرد و پچ را به تولیدکنندگان اصلی فرستاد که BIOS را به نقادانی که این لپ‌تاپ‌های مبتنی بر Meteor Lake را آزموده بودند، ارائه دادند.

Girbea در مورد مشکلات واحد بازبینی پیش از تولید، به یک مشکل موجود اشاره کرد که در آن XeSS در هنگام آزمایش برخی بازی‌ها تحت تنظیمات خاص در جایی که باید کار نمی‌کرد و از این رو زمانی که علت آن را پیدا کرد، یک بار دیگر بررسی را به‌روزرسانی می‌کند.

نوت بوک مورد بررسی Girbea یک Asus Zenbook 14 OLED UX3405MA با CPU Core Ultra 155H دارای گواهینامه Intel Evo و Intel Arc iGPU و همچنین دارای حافظه 32 گیگابایتی LPDDR5-7500 و یک ترابایت PCIe 4.0 SSD بود.

 

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *