صفحه اصلی

بهترین مکان نصب روتر در خانه

۲۹ مرداد ۱۴۰۱

انتخاب بهترین مکان نصب روتر در خانه اتصال اینترنت شما را سریع‌تر نمی‌کند، اما باید آن را قابل اطمینان‌تر و پایدارتر کند  که این مورد می‌تواند در پخش ویدیو یا بازی آنلاین بسیار مهم باشد. در ادامه به بررسی 9 مرحله ساده برای کمک به بهبود سیگنال اینترنت بی سیم شما توسط انتخاب بهترین محل برای مودم می پردازیم. با ما همراه باشید.

9 نکته حیاتی در انتخاب بهترین محل برای روتر

برای اینکه بتوانید بهترین مکان نصب روتر در خانه را پیدا کنید لازم است تا با 9 نکته مهم آشنایی داشته باشید که عبارت اند از:

9 نکته حیاتی در انتخاب بهترین محل برای روتر

نکات انتخاب بهترین محل برای روتر

1- قرار ندادن روتر در آشپزخانه

جدا از خطر ریختن چیزی چسبناک روی روتر، توصیه نمی شود آن را در هر جایی از آشپزخانه خود قرار دهید. از آنجایی که روترها از سیگنال های رادیویی برای کارکرد استفاده می کنند، وسایل الکترونیکی و سطوح فلزی بزرگ می توانند سیگنال شما را جذب کرده و مختل کنند. مایکروویوها به طور خاص از همان کانال 2.4 گیگاهرتز مانند روترهای Wi-Fi استفاده می کنند، بنابراین هنگام استفاده ممکن است که اینترنت شما را مختل کنند. از این رو بهتر است در هنگام انتخاب بهترین مکان نصب روتر در خانه، آشپزخانه را در آخر لیست قرار دهید.

2- اهمیت قرار دادن مودم در مرکز خانه

روترهای پهنای باند اینترنت بی سیم را از همه جهات به صورت دایره ای ارسال می کنند. این به این معناست که هرچه بتوانید آن را در مرکز قرار دهید، پوشش کلی اینترنت در خانه شما بهتر خواهد بود. قرار دادن روتر خود در نزدیکی یک پنجره به این معنی است که شما در حال پخش سیگنال ها در خارج از خانه و همچنین در داخل خانه هستید و برخی از قوی ترین اتصالات پهن باند خود را ممکن است به معنای واقعی کلمه از دست بدهید.

دلیل دیگری بر اینکه مرکز خانه بهترین مکان نصب روتر در خانه برای قرار دادن روتر است، این موضوع است که از دسترسی دیگران به وای فای خودداری کنید. اگر اتصال شما توسط دستگاه های خارج از خانه شما قابل دریافت نباشد، احتمال اینکه هک شوید به مراتب کمتر می شود. البته برای تامین امنیت مودمتان نیز می توانید مقاله 8 گام افزایش امنیت مودم را مطالعه نمایید.

اهمیت قرار دادن مودم در مرکز خانه

قرار دادن مودم در مرکز خانه

3- اهمیت تنظیم درست آنتن های روتر هنگام نصب

بسیاری از روترهای بی سیم به ویژه مدل های قدیمی تر دارای آنتن های قابل تنظیم هستند. توصیه می شود این موارد را تغییر دهید تا سعی کنید بهترین سیگنال دریافتی را داشته باشید. به عنوان یک قاعده کلی، اگر روتر خود را در طبقه بالا قرار داده اید تا سیگنال قوی تری را در دو طبقه دریافت کنید، بهتر است آنتن ها را به طرفین بچرخانید و اگر در طبقه همکف قرار دارد، توصیه می شود آنتن های خود را به سمت بالا بچرخانید. البته جه تقویت سیگنا می توانید مقاله تقویت سیگنال اینترنت با قوطی نوشابه را نیز مطالعه نمایید.

4- قرار ندادن روتر در کنار دیوارهای ضخیم و بتنی

در انتخاب بهترین مکان نصب روتر در خانه بهتر است دیوارهای ضخیم در انتهای لیست شما باشند. دیوارهای ضخیم انتقال اینترنت منزل شما را از اتاقی به اتاق دیگر سخت تر می کند، زیرا دیوارها سیگنال های بی سیم را جذب می کنند و کیفیت پهنای باند شما را کاهش می دهند. سعی کنید آن را در نزدیکی درهای باز قرار دهید مثلاً در جایی مانند اتاق جلوی شما، زیرا این اجازه می دهد سیگنال پهنای باند شما بدون مانع به بقیه خانه شما عبور کند.

قرار ندادن روتر در کنار دیوارهای ضخیم و بتنی

قرار ندادن مودم در کنار دیوارهای ضخیم و بتنی

5- فضای باز از بهترین مکان برای نصب روتر در خانه

برخی افراد ترجیح می‌دهند روترهای خود را در کمد یا پشت مبل پنهان کنند. یک قانون سرانگشتی خوب این است که همیشه روتر خود را قابل مشاهده باشید، زیرا قرار دادن آن در یک منطقه مبهم کارایی آن را کاهش می دهد و تأثیر منفی بر اتصال شما می گذارد.

6- پرهیز از نصب روتر در کنار وسایل الکترونیکی

هنگام تنظیم پهنای باند خانه خود از تأثیر وسایل الکترونیکی رایج در خانه آگاه باشید. تلفن‌های بی‌سیم، مانیتورهای مختلف و سایر دستگاه‌هایی که از سیگنال‌های رادیویی برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند مشکل‌ساز هستند، زیرا این دستگاه‌ها کانال را شلوغ کرده و با اتصال پهنای باند شما رقابت می‌کنند و ممکن است آن را با اختلال مواجه کنند.

7- قرار ندادن روتر بر روی زمین برای انتخاب بهترین مکان نصب روتر در خانه

قرار دادن روتر روی زمین می تواند عملکرد آن را کاهش دهد، زیرا دستگاه سیگنال هایی را ارسال می کند که بلافاصله توسط زمین جذب می شوند. سعی کنید روتر خود را بالا ببرید و آن را روی یک بوفه یا قفسه قرار دهید تا به پوشش جامع تری برسید.

قرار ندادن روتر بر روی زمین برای انتخاب بهترین مکان نصب روتر در خانه

قرار ندادن روتر بر روی زمین

8- قرار ندادن روتر در کنار آینه و آکواریوم

شاید عجیب به نظر برسد، اما آکواریوم و آینه ها نیز مختل کننده پهنای باند مودم شما هستند. آب سیگنال Wi-Fi را مهار می کند، بنابراین قرار دادن روتر خود در کنار آکواریوم احتمالاً تأثیر منفی بر پایداری آن دارد. جالب اینجاست که این در حالی است که اینترنت موبایل گاهی اوقات در فضاهای شلوغ مختل می شود، زیرا آب در بدن انسان سیگنال اینترنت را نیز ضعیف می کند.

قرار دادن آن در نزدیکی آینه همچنین باعث انعکاس امواج رادیویی مورد استفاده برای انتقال اینترنت بی سیم می شود که می تواند با پراکندگی و اعوجاج سیگنال تأثیر منفی بر عملکرد داشته باشد. این فقط آینه نیست، همچنین مراقب میزهای فولادی ضد زنگ، کمدهای بایگانی یا هر سطح صاف و بازتابنده دیگری باشید.

9- امتحان محل های مختلف برای انتخاب بهترین مکان نصب روتر در خانه

به اولین مکانی که روتر بی سیم خود را قرار می دهید بسنده نکنید. با تغییر مکان روتر خود آزمایش کنید تا ببینید که آیا قدرت یا ثبات سیگنال در دستگاه های مختلف شما بهبود می یابد یا خیر. این می تواند به شما درانتخاب بهترین مکان نصب روتر در خانه کمک کند.بنابراین می توانید به قوی ترین و قابل اعتمادترین اتصال Wi-Fi ممکن دست پیدا کنید.

امتحان محل های مختلف برای انتخاب بهترین مکان نصب روتر در خانه

امتحان محل های مختلف برای انتخاب مکان روتر

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی بهترین مکان نصب روتر در خانه پرداخته شد تا با توجه به آن بتوانید اینترنت خود را از اختلالاتی که به واسطه مکان مودم شما ایجاد می شوند، حفاظت کنید.

سوالات متداول بهترین مکان نصب روتر در خانه

  1. روترم را در چه اتاقی قرار دهم؟
    روتر باید در یک مکان مرکزی باشد تا پوشش Wi-Fi به طور یکنواخت در سراسر خانه شما پخش شود. با این حال، اگر نیاز دارید دستگاه‌های خاصی را با کابل اترنت به روتر متصل کنید، مانند رایانه‌های کاری، قرار دادن روتر در یک اتاق منطقی‌تر است.
  2. سیگنال های وای فای چگونه کار می کنند؟
    هر روتر Wi-Fi یک یا چند آنتن برای انتقال سیگنال خود دارد. در برخی از روترها، این آنتن‌ها در ساختار دستگاه تعبیه شده‌اند، اما اغلب آنتن‌ها مانند گوش‌های خرگوش یک تلویزیون قدیمی از روتر می‌چسبند و می‌توانند جابجا و تنظیم شوند.
    هر آنتن سیگنالی را به صورت مجموعه ای از امواج الکترومغناطیسی ارسال می کند. اکثر روترهای Wi-Fi مجهز به آنتن های همه جهته هستند، بنابراین این سیگنال ها در همه جهات خارج می شوند، اما قوی ترین آنها به شکل بیضوی عمود بر آنتن است.
  3. چگونه به بالاترین سرعت اینترنت دست پیدا کنیم؟
    مناطق پر استفاده را در اولویت قرار دهید
    از کابل های اترنت استفاده کنید
    یک روتر تخصصی خریداری نمایید.
دسته بندی ها : مجله صفر و یک,مودم
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *