صفحه اصلی

WearPico ساعت هوشمند ساخته شده با Raspberry Pi Pico محبوب

۱۲ بهمن ۱۴۰۲

WearPico ساعت هوشمند ساخته شده با میکروکنترلر Raspberry Pi Pico  و rp2040

WearPico ساعت هوشمند ساخته شده با میکروکنترلر Raspberry Pi Pico  و rp2040

امروز ما یک تکنولوژی قابل پوشیدن فوق‌العاده جالب تولید شده توسط سازنده و توسعه‌دهنده، اوموت سودی (Umut Sevdi) را به اشتراک گذاشته‌ایم. از میکروکنترلر مورد علاقه‌مان، سودی یک ساعت هوشمند متن‌باز به نام wearpico ایجاد کرده است.

مانند بیشتر ساعت‌های هوشمند، WearPico قرار است به همراه یک گوشی هوشمند کار کند. این با یک برنامه موبایل ارتباط برقرار می‌کند و ویژگی‌هایی را که با گوشی کار می‌کنند مانند مدیریت تماس‌ها و دریافت اعلان‌ها فراهم می‌کند. همچنین دارای ویژگی‌های اضافی مانند یک تایمر، دفترچه یادداشت و تقویم است. لیست کامل ویژگی‌ها در جزئیات پروژه در GitHub در دسترس است.

به گفته سودی، WearPico یک سیستم عامل کامل ندارد زیرا قرار است به عنوان یک دستگاه تعبیه‌شده کار کند. برنامه موبایلی که سودی ایجاد کرده است بر پایه اندروید است. این برنامه به صورت بی‌سیم، از طریق بلوتوث با ساعت هوشمند ارتباط برقرار می‌کند و از وای‌فای استفاده نمی‌کند، بنابراین مصرف کلی انرژی کمتری دارد.

WearPico همراه با چند ماژول دیگر کار می‌کند، از جمله یک صفحه نمایش لمسی 1.28 اینچی گرد و یک شتاب‌سنج MPU6050، و بر روی یک باتری LiPo 3.7 وابسته است.

WearPico می‌تواند با استفاده از یک Arduino TP4056 شارژ شود و از یک کابل میکرو USB برای ورودی برق استفاده می‌کند. سخت‌افزار درون یک پوسته چاپ‌سه‌بعدی قرار دارد.

اگر می‌خواهید به‌طور دقیق‌تر به این پروژه Raspberry Pi نگاهی بیندازید، جزئیات را در GitHub بررسی کنید. در آنجا، می‌توانید کد منبعی که بر روی WearPico اجرا می‌شود را بررسی کنید، همچنین اطلاعات بیشتری در مورد برنامه موبایل اندروید را ببینید. سودی همچنین تعدادی ویدیو را از ساعت را به اشتراک گذاشته است. حتماً سودی را برای پروژه‌های جالب‌تر (و همچنین هر به‌روزرسانی آینده) دنبال کنید.

 

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *