صفحه اصلی

با N64 بازی ماریو 1996 را در سال 2024 روی Nintendo 64 تجربه کنید

۲۴ بهمن ۱۴۰۲

تلاش‌های برنامه‌نویسان جاه طلب برای به ارتقا کنسول N64 از سال 1996، هنوز ادامه دارد!

تلاش‌های برنامه‌نویسان جاه طلب برای به ارتقا کنسول N64 از سال 1996، هنوز ادامه دارد!

علی‌رغم وجود پورت‌های N64 به کامپیوتر با ray tracing (تکنیکی برای مدل‌سازی انتقال نور برای استفاده در طیف گسترده‌ای از الگوریتم‌های رندر)، انگیزه برنامه‌نویسان جاه طلب برای هدفگذاری بر روی سخت‌افزار اصلی هنوز پس از 28 سال از عرضه کنسول Nintendo 64، حفظ شده است.

از برنامه‌نویسانی مانند کازه امانوار که با انجام تغییرات جسورانه در موتور بازی با سرعت 60 فریم بر ثانیه، هک‌های ROM بازی Super Mario 64 را به جلوه‌های جدیدی می‌رسانند، تا تیم Smash Remix که اولین بازی Super Smash Bros را به یک بازی 30 کاراکتری FFA شگفت‌انگیز گسترش  می دهند، کمبود بازی‌های جدیدی برای اجرا بر روی سخت‌افزار واقعی در سال 2024 وجود ندارد.

از طرف دیگر، اولین کنسول 3D نینتندو، به نظر می‌رسد مانند یک غول خفته است؛ زیرا این کنسول قدرتمندترین کنسول عصر خود (با گرافیک و سرعت ذخیره‌سازی) بود، اما با محدودیت‌های ظرفیت کارتریج نسبت به کنسول‌های مبتنی بر CD هم‌زمان خود روبرو بود.

در همین حال، بازی‌های سونی پلی‌استیشن می‌توانستند بر روی چندین دیسک اجرا شوند، که در نهایت منجر به این شد که بازی‌های چند دیسکی جسورانه ترین عناوین به کنسول PS1 و PC، علی‌رغم گرافیک‌های 3D کم‌تر روی سخت‌افزار سونی محدود شوند.

ویدیوی اخیر از کازه امانوار را در مورد محدودیت‌های کلیدی تکسچر N64 و نحوه کار با آن‌ها برای کسب عملکرد بهتر به‌طور چشمگیری می توانید از لینک زیر مشاهده کنید. مثل اینکه بسیاری از عملکردهای بازی Mario 64 در زمان عرضه، باقی مانده بود، البته این یک بازی عرضه‌ی اولیه بود.

ویدیوی کازه امانوار

بازی‌های بعدی N64 مانند Banjo-Kazooie، Perfect Dark و Majoras Mask از سخت‌افزار بهتری استفاده می‌کنند، اما در نهایت نمی‌توانند به توسعه‌های چند دهه‌ای حال حاضر نزدیک شوند.

در نهایت، تا به حال تلاش‌های امیدبخشی با استفاده از سخت‌افزار N64 از خارج از صحنه هک ROM نینتندو وجود داشته است، اما متأسفانه همه این تلاش‌ها بلندمدت نبوده‌اند.

به عنوان مثال، پورت Source engine به N64 با نام Portal 64، به تازگی پس از انتشار “The First Slice”، حق کپی رایتی را دریافت کرد.

این تلاش‌ها و انگیزه‌های برنامه‌نویسان جاه طلب برای به ارتقا کنسول N64 و ایجاد بازی‌های جدید برای آن، نشان از علاقه و عشق طولانی‌مدت به این کنسول قدیمی دارد. این اثرات مثبت، نشان از ادامه جذب علاقه‌مندان به این کنسول و ادامه توسعه‌ی بازی‌های جدید برای آن در آینده دارد.

پس از 28 سال، کنسول N64 هنوز هم جای خالی خود را در صنعت بازی‌های ویدیویی دارد و امیدواریم که تلاش‌های برنامه‌نویسان جاه طلب برای ارتقا آن، به موفقیت‌های بیشتری منجر شود.

جیمز لامبرت همان توسعه دهنده سخت افزار، همچنین کارایی MegaTextures را در سخت افزار N64 نشان داد ، اما بیشتر از هر چیز دیگری به عنوان یک نسخه ی نمایشی فناوری.

قبل از اتمام کار، لازم به ذکر است که تمام این پیشرفت های دیوانه کننده موتور ماریو 64 در سخت افزار واقعی فقط به ویدیوهای YouTube محدود نمی شود.

در زمان نگارش این مقاله، تنها انتشار عمومی Kaze با استفاده از موتور جدید، “Peach’s Fury” است، که یک هک رام ماریو 64 است که یک طراحی open-world را با الهام از “Bowser’s Fury” رسمی در سوییچ، کامل می‌کند. اما برای اینکه آن را به یک تجربه منسجم تبدیل کند، نیاز به بهبودهای در موتور دارد.

 

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *