صفحه اصلی

با اصلاح PCB گیگابایت GPU های RTX 4080 و RTX 4090 دیگر نباید شکسته شوند

۲۲ بهمن ۱۴۰۲

بهبود طراحی PCB توسط گیگابایت، شکستگی کارت‌های گرافیک RTX 4080 و RTX 4090 را حل می‌کند

بهبود طراحی PCB توسط گیگابایت، شکستگی کارت‌های گرافیک RTX 4080 و RTX 4090 را حل می‌کند

گیگابایت در حال ابتکار عمل برای جلوگیری از شکسته شدن کارت‌های گرافیک رده بالای سری RTX 40 خود است. اطلاعات نادرست همیشه در ساب ردیت انویدیا گزارش می دهد که گیگابایت نسخه های جدید کارت گرافیک RTX 4080 و RTX 4090 Gaming OC را معرفی کرده است که دارای طرح های PCB تقویت شده است که کمتر در معرض شکستگی در نزدیکی مکانیزم قفل PCIe هستند. این طراحی جدید PCB در مدل‌های جدید RTX 4080 Super نیز کشف شد.

گیگابایت از سری RTX 30 دارای سابقه ثابتی در زمینه مشکلات مربوط به ضعف و قابلیت اطمینان PCB داشته است. با این حال، این مشکلات بیشتر هم شده و در بسیاری از مدل‌های برد پردازنده‌های گرافیکی رده بالای سری RTX 40 انویدیا ظاهر شده است.

خنک‌کننده‌های کارت گرافیک از سری RTX 20 به‌طور قابل توجهی بزرگ‌تر و سنگین‌تر شده‌اند و PCB‌های کارت گرافیک را مجبور می‌کنند تا وزن بیشتری را نسبت به حالت عادی تحمل کنند.

اطلاعات غلط همیشه تصویری از طراحی PCB جدیدی که گیگابایت برای نسخه های جدید سری RTX 40 خود ایجاد کرده است به اشتراک گذاشت.

طراحی PCB جدید دارای سطح بیشتری در نزدیکی زبانه قفل PCIe است، جایی که اکثر (اگر نه همه) پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 40 گیگابایت در حال ترک خوردن بودند. طراحی PCB خروجی Gigabyte بسیار شکننده‌تر است و یک فاصله طولانی بین نقطه قفل PCIe و پایین خود کارت گرافیک دارد.

فقط زمان نشان خواهد داد که آیا طراحی PCB جدید گیگابایت مشکل شکستن PCB را برطرف می کند یا خیر. اما نمی توان انکار کرد که طراحی جدید به طور قابل ملاحظه ای بادوام تر از طراحی های قبلی است.

امیدواریم این طراحی توسط سایر شرکای برد الحاقی که مشکلات مشابهی را در کارت‌های گرافیک رده بالای سری RTX 40 خود تجربه می‌کنند، استفاده شود.

اگر می‌خواهید یکی از کارت‌های گرافیک RTX 4090 و 4080 را که به تازگی اصلاح شده‌اند، انتخاب کنید، مدل‌های جدید نسخه 1.1 دارند.

RTX 4080 Supers گیگابایت همگی با طراحی PCB جدید عرضه می شوند، بنابراین لازم نیست نگران ویرایش PCB با Super GPU جدید انویدیا باشید.

 

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *