صفحه اصلی

بازی cyberpunk 2077 2.0 با بروز رسانی Steam Deck مشکلی ندارد!

۰۳ مهر ۱۴۰۲

steam

به روز رسانی Steam Deck بازی Cyberpunk 2077 را دچار مشکل نمی کند

Cyberpunk 2077 با وجود نیازهای سیستمی بیشتر مرتبط با به روز رسانی جدید !Steam Deck همچنان قابل بازی است.

انتشارات آلمانی Computerbase، بازی های دستی را که در آخرین نسخه از بازی قرار داده است. به روز رسانی Cyberpunk 2077 2.0 بازی پایه را با بسیاری از پیشرفت های قابل توجه بهبود می بخشد.

با این حال، در آغوش گرفتن فناوری DLSS 3.5 Ray Reconstruction انویدیا، گل برتری است که به طور قابل توجهی باعث می‌شود بازی به طور منطقی، حتی بهتر از آنچه که بود به نظر برسد انویدیا بهبودها سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی را افزایش داده است. به عنوان مثال استفاده از SSD  که در حال حاضر ضروری است.

CD Projekt Red به مصرف‌کنندگان توصیه می‌کند که Cyberpunk 2077 را در مورد Steam Deck روی یک هارد دیسک معمولی یا کارت SD اجرا نکنند، زیرا پهنای باند کمتر احتمالاً مانع از پخش محتوای جدید می‌شود.

Cyberpunk 2077 تنها دارای پردازنده چهار هسته ای، 6 گیگابایت حافظه، 70 گیگابایت و یک کارت گرافیک تا حدودی مدرن با حداقل 6 گیگابایت حافظه است. Steam Deck همه کادرها را به جز بخش گرافیکی علامت می‌زند. همانطور که می دانید در SoC سفارشی AMD Zen 2 (Aerith) در داخل Steam Deck تنها دارای هشت واحد محاسباتی RDNA 2 (CUs) تا فرکانس 1.6 گیگاهرتز در اختیار تراشه است. اما باید خوب باشد زیرا Steam Deck بازی ها را با وضوح 1280×800 خروجی می دهد که به اندازه 1080p (1920×1080) مشکل ساز نیست.

دستگاه بازی دستی Valve همچنین از فناوری FidelityFX Super Resolution 2 (FSR 2) AMD بهره می برد تا نرخ فریم را بیشتر بهبود بخشد.

جدول اندازه گیری کارایی دستگاه بازی دستی Valve

Steam Deck که در SteamOS 3.5 Preview اجرا می شود، نرخ فریم متوسطی در حدود 30 FPS در تنظیمات تصویر متوسط و پایین تر ارائه می دهد.

بازی دستی بهترین نتیجه را در تنظیمات پایین با FSR در پیش‌تنظیم متعادل نشان داد و به میانگین نرخ فریم 33.2 FPS و 1% پایین 25.4 FPS دست یافت.

Cyberpunk 2077 دارای پیش تنظیم Steam Deck خاصی است که عملکرد و پایداری تصویر را متعادل می‌کند. طبق معیارهای Computerbase، Steam Deck از پیش تنظیم شده به میانگین نرخ فریم 30.2 FPS و 1٪ پایین 22 FPS دست یافت.

نتایج مشابه با استفاده از پیش تنظیم متوسط با FSR در حالت متعادل است. Computerbase به طور ذهنی ادعا می کند که از پیش تنظیم متوسط بهتر از پیش تنظیم Steam Deck به نظر می رسد. متأسفانه، از پیش تعیین شده بالا برای Steam Deck خارج از دسترس است. حتی FSR هم نمی‌تواند بازی‌های دستی را از گرافیک بد نجات دهد. ما به دنبال نرخ فریم 25.6 و 19.2 فریم در ثانیه برای میانگین نرخ فریم و 1 درصد پایین، در تنظیمات بالا با FSR هستیم.

CD Projekt Red تلاش زیادی برای بهینه سازی Cyberpunk 2077 برای پلتفرم های مختلف می کند. برخلاف رایانه‌های شخصی یا کنسول‌های نسل فعلی، مانند پلی‌استیشن 5 یا ایکس‌باکس سری ایکس، Steam Deck که یک دستگاه بازی دستی است، قدرت شلیک یکسانی ندارد. خیلی خوب است که گیمرهای موبایل همچنان می توانند از Cyberpunk 2077 با کیفیت تصویر و عملکرد معقول لذت ببرند. با این حال، DLC Phantom Liberty داستان دیگری است، زیرا توسعه دهنده هشدار می دهد که توان پردازنده را به حداکثر خواهد رسید.

دسته بندی ها : اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *