صفحه اصلی

اینتل کار پیاده سازی درایور Battlemage را در لینوکس آغاز کرده است

۲۷ شهریور ۱۴۰۲

اینتل کار پیاده سازی درایور Battlemage را در لینوکس آغاز کرده است

intel در حال کار بر روی battlemage و gpu lunar lake در لینوکس است

اینتل کار پیاده سازی درایور Battlemage را در لینوکس آغاز کرده است. اثبات این مطلب در به‌روزرسانی Mesa کامپایلر اینتل در GitLab مشاهده شد که بیان می‌کرد که تغییرات اندازه ثبت برای Xe2 (یعنی Battlemage) انجام می‌شود. کار فعال سازی درایور اینتل به خوبی با تاریخ انتشار 2H 2024 Battlemage مطابقت دارد. ما این رفتار را در نسخه‌های قبلی GPU مشاهده کرده‌ایم که در آن توسعه‌دهندگان یک سال (یا بیشتر) قبل از انتشار مجموعه GPU آینده، تمرکز خود را بر روی پشتیبانی از درایور لینوکس شروع می‌کنند.

Battlemage چیست

Battlemage نام رمز معماری GPU گسسته نسل بعدی اینتل است که قرار است جایگزین اینتل شود. در مجموعه فعلی پردازنده های گرافیکی Arc Alchemist سری A، اطلاعات بسیار کمی در مورد عملکرد این معماری وجود دارد، اما اعتقاد بر این است که Battlemage عملکرد ردیابی پرتوی بهبود یافته، فناوری‌های فشرده‌سازی حافظه جدید و فناوری رندر هوش مصنوعی جدید را ارائه می‌کند.

لیکس فاش کرده است که حداقل دو نوع کارت گرافیک متفاوت وجود خواهد داشت، یکی از آن‌ها 225W TBP و دیگری 150W TBP. با توجه به اطلاعات فاش شده از تجهیزات تست اینتل، اندازه قالب گرافیکی Battlemage نیز تا 2.5% بزرگتر از Arc Alchemist خواهد بود. یکی (بدیهی است) فرم گسسته متمرکز بر بازی آن، معروف به Xe2-HPG، و دیگری یک راه حل گرافیکی یکپارچه با کد Xe2-LPG خواهد بود.

این پردازنده‌های گرافیکی یکپارچه که قبلاً تأیید شده‌اند در معماری آینده اینتل Lunar Lake ادغام می‌شوند، انتظار می‌رود در سال 2024 این معرفی انجام بشود. Battlemage حتی کمتر در مورد Lunar Lake شناخته شده است، اما می‌دانیم که Cove P-cores و Skymont E-cores با دو طراحی هسته CPU جدید، از جمله Lion ارائه خواهد شد. این دستگاه همچنین با گره 18 آمپری اینتل همراه خواهد بود که بازدهی 10 درصدی نسبت به 20 آمپر دارد که حتی در هیچ یک از CPUهای اینتل نیز وجود ندارد.

انتظار می رود Lunar Lake ابتدا به عنوان یک راه حل انحصاری موبایل و سپس در قالب دسکتاپ وارد بازار شود. Battlemage همچنین اولین معماری GPU خواهد بود که به جای چهار طرح، که استراتژی اصلی Arc Alchemist بود، تنها با دو طرح برنامه ریزی شده عرضه می شود. قبل از عرضه Arc، اینتل قرار بود چهار نسخه مختلف را برای بازی، iGPU، محاسبات با کارایی بالا (HPC) و مرکز داده منتشر کند. اما در اواسط راه توسعه، اینتل متوجه شد که می تواند طراحی HPG خود را برای خدمت به بازارهای HPC و تغییر کاربری دهد. زمانی که اینتل رسماً نسل بعدی پردازنده‌های گرافیکی خود را معرفی کرد، در مورد Battlemage در سال آینده اطلاعات بیشتری خواهیم داشت. اما درایور لینوکس اینتل تایید دیگری است مبنی بر اینکه Battlemage به زودی عرضه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *