صفحه اصلی

اینتل با درایورهای Arc مشکلات برخی از بازی ها را حل می کند!

۲۲ آبان ۱۴۰۲

درایورهای New Intel Arc مشکلات Starfield و Alan Wake 2 را برطرف می کنند.

درایورهای New Intel Arc مشکلات Starfield و Alan Wake 2 را برطرف می کنند.

اینتل درایورهای گرافیکی جدیدی با نام Arc 4953 را منتشر کرد که پشتیبانی بهتری از چند بازی را به ارمغان می‌آورد. این بازی‌ها شامل استارفیلد (DX12)، آلن ویک ۲ (DX12)، هیلو: مجموعه مستر چیف (DX11) و جنگ جهانی زد (DX11) می‌شوند.
معمولا دو تا سه درایور جدید در هر ماه از سوی اینتل منتشر می‌شود که این یک خبر خوب برای گیمرها ست، هرچند تعداد باگ‌ها و مشکلاتی که ظاهرا در بازی‌های تازه منتشر شده رخ می‌دهد هنوز بیشتر از آن چیزی است که در گرافیک‌های ای‌ام‌دی و انویدیا تجربه می‌کنیم. کارت گرافیک اینتل Arc A750 به لحاظ قیمت رتبه پایین‌تری در میان بهترین گرافیک‌ها دارد و ما به حضور سومین بازیکن در بازار گرافیک‌ها نیز خوشحالیم.

اصلاحات جدید در درایورهای نمایشگر Intel اشکالات بازی را حل می کند

درایورهای جدید اینتل برای نمایشگرهای گرافیکی با شماره ۲۷.۳.۱.۱۸۳۰ و قابلیت WHQL عرضه شده است که شامل اصلاح اشکالات مهمی در بازی های مختلف می شود.
مشکل پارگی رنگ در صحنه های شبانه بازی Starfield که از موتور گرافیکی DX12 استفاده می کند، حل شده است. همچنین مشکل پارگی رنگ در آب و سطوح بازتابنده در بازی Alan Wake 2 نیز برطرف شده است.
از دیگر اصلاحات می توان به بهبود عملکرد بازی های Halo: The Master Chief Collection و World War Z اشاره کرد که هر دو از موتور گرافیکی DX11 استفاده می کنند.
خوشحالیم که اینتل در بروزرسانی اخیرا روی رفع اشکالات درایورهایش تمرکز دارد و آنها را با سرعت تایید WHQL منتشر می کند. فصل پاییز معمولا شاهد انتشار بازی های جدیدی است، پس حفظ کیفیت رندرینگ و حل مشکلات بازی ها اهمیت زیادی دارد.
با این حال تعداد “مشکلات شناخته شده” در درایورهای اینتل هنوز بیشتر از رقباست. از زمان معرفی کارت گرافیک Arc در سال گذشته وضعیت بهبود یافته است اما به نظر می رسد توسعه دهندگان بازی به پشتیبانی اینتل توجه کمتری می کنند و این موضوع باعث بروز مشکل در بازی های تازه منتشر شده می شود.

مشکلات شناخته شده راننده 4953 اینتل

برای درایورهای گرافیکی 4953 اینتل، تعدادی مشکل شناخته شده وجود دارد که هنوز رفع نشده اند. یکی از این مشکلات مربوط به نصب درایور در برخی لپ تاپ هایی است که هم از  Intel Iris Xe and Iris Xe Max استفاده می‌کنند. راه حل موقت برای این مشکل انجام ریبوت سیستم و نصب مجدد درایور گرافیکی است.
کاربرانی که از برنامه ویدئو آی توپاز استفاده می‌کنند نیز ممکن است با خطاهایی “هنگام استفاده از برخی مدل‌های بهبود ویدئو” مواجه شوند.
کنترل اینتل آرک نیز چند مشکل شناخته شده دارد از جمله مشکل ضبط ویدئو در برخی بازی‌ها یا از دست رفتن تنظیمات برنامه در حالت اوورلی پس از ریبوت کردن سیستم. سایر نکات مربوط به چند بازی است و به نظر می‌رسد استارفیلد هنوز به طور کامل از جوّ زمین خارج نشده است:
– در بازی استارفیلد (DX12) ممکن است در هنگام استفاده از مقیاس پویای رزولوشن، اختلال رخ دهد. تنظیم مقدار ثابت می‌تواند این مشکل را حل کند.
– در بازی گورانر 2 (DX11) ممکن است در طول بازی خروج غیرمنتظره از بازی رخ دهد.
– در بازی توتال وار: فارائو (DX11) ممکن است پس از تغییر رزولوشن در برخی نمایشگرها اختلال رخ دهد.
– در بازی دد بای دیلایت (DX11) ممکل است در طول بازی خروج غیرمنتظره از بازی رخ دهد.
به طور کلی به نظر می‌رسد درایور 4953 اینتل هنوز دارای مشکلاتی است که نیاز به رفع دارد. امیدواریم در نسخه‌های آینده این مشکلات برطرف شوند تا تجربه کاربری بهتری ارائه شود.
اینتل مشکلی خاص در بازی آنلاین دراگون کوئست X (DX9) با پردازنده‌های نسل 12 تا 14 خود را به اشتراک گذاشته است که ممکن است به طور تصادفی در طول بازی سیستم کرش کند. بسیار نادر است که درباره مشکلات بازی‌های قدیمی‌تر و API‌ها بحث شود، اما اینتل به نسبت، در بازار پردازنده‌های گرافیکی مستقل است و همچنان در حال کار بر رفع مشکلات بازی‌های DX9 است.
اینتل تنها شرکتی است که درایورهایی برای ویندوز 10 با ورژن 20H2 و ویندوز 11 برای پردازنده‌های گرافیکی Arc خود ارائه می‌دهد. شما می‌توانید درایور جدید 4953 WHQL را  دانلود کنید.
دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *