صفحه اصلی

اپل قصد دارد با مشارکت TSMC تراشه 1 نانومتری برای آیفون 17 پرو و 17 پرو مکس تولید کند

۰۹ اسفند ۱۴۰۲

کارمند اپل در پروفایل لینکدین خودش خبر از همکاری اپل برای تولید تراشه 2 نانومتری با TSMC داد

کارمند اپل در پروفایل لینکدین خودش خبر از همکاری اپل برای تولید تراشه 2 نانومتری با TSMC داد

Apple دائماً در تلاش است تا از طریق تحقیق و توسعه، خط تولید آیفون‌های خود را متحول کند، در گذشته اطلاعاتی به بیرون درز کرده بود که نشان می داد که این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای یکپارچه‌سازی فناوری پیشرفته پردازنده‌های ۲ نانومتری توسعه‌یافته توسط TSMC است.

اگرچه این پیشرفت، مورد انتظار بسیاری از افراد و کارشناسان این حوزه بوده، اما آن را می توان یک گام مهم و رو به جلو در نقشه راه اپل برای افزایش عملکرد و کارایی دستگاه هایش دانست.

این اطلاعات که توسط کارمند Apple  فاش شده نشان می دهند که تولید انبوه این تراشه ها در سال 2025 آغاز خواهد شد.
این موضوع که اپل فعالانه تراشه‌های نسل بعدی را طراحی یا بهینه سازی می‌کند نشان از برنامه ریزی و استراتژی بلد مدت این شرکت برای باقی ماندن در صدر گوشی های با کیفیت دارد.

در این راستا اطلاعیه شرکت TSMC مبنی بر آغاز تولید انبوه تراشه‌های 2 نانومتری تا سال 2025 به نوعی با گزارش‌ها و اخبار درز کرده از اپل منطبق است و رسیدن به این زمان برای طرفداران این شرکت بسیار هیجان‌انگیز است.

پروفایل لینکداین مورد اشاره، هر چند که به طور چشمگیری مطالب را سانسور شده پست کرده بود، اما از محتوای آن می توان به مشارکت اپل با TSMC در فناوری “TS2nm” و  همراه کارهای قبلی در زمینه تراشه‌های 5 نانومتری و 3 نانومتری پی برد.

این نشان می‌دهد که TSMC با یک رزومه قوی که شامل چند رهبر فناوری از جمله گوگل، AMD، سامسونگ و کوالکام می شود، تخصص قدرتمندی در توسعه تراشه دارد.

این خبر می‌تواند حاکی از آن باشد که Apple در حال آماده شدن برای عرضه مدل‌های آیفون 17 پرو و آیفون 17 پرو مکس است که در سال 2025 انتظار می‌رود به بازار بیایند. تغییر به فناوری 2 نانومتری پیشرفت‌های قابل توجهی را از نظر سرعت پردازش و بهره‌وری انرژی ارائه می‌کند و به طور بالقوه تجربیات کاربر را متحول خواهد کرد.

با دستگاه های سریع تر و توانمندتر که عمر باتری را به خطر نمی اندازند. و بیایید صادق باشیم، چند تکرار اخیر اپل به ما نشان داده است که بهینه سازی در یک دستگاه پرچمدار چه چیزی را می تواند به دست آورد.

 

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *