صفحه اصلی

امکان استفاده از دسته بازی بی سیم Xbox در آتاری با Raspberry Pi Pico W

۲۸ اسفند ۱۴۰۲

می توان از Raspberry Pi Pico W برای بی سیم کردن دسته بازی آتاری استفاده کرد

امروز ما یک پروژه هوشمند Raspberry Pi را برایتان داریم که توسط سازنده و توسعه‌دهنده به نام Reogen ساخته شده، وی توانسته است یک آداپتور بلوتوث برای یک کنسول قدیمی Atari 2600 ایجاد کند. این آداپتور جدید امکان پشتیبانی از دسته های بی‌سیم را فراهم می‌کند و به آن PicoNtrol گفته می‌شود.

به گفته Reogen، او فهمید که بازی با دسته کنترل اصلی Atari کمی ناخوشایند است و تصمیم گرفت چیزی برای ورود به بازی بسازد که قابلیت استفاده گسترده‌تری داشته باشد.

او تصمیم گرفت از Pico برای پشتیبانی از بلوتوث استفاده کند و آن را به پورت کنترلر اصلی Atari متصل کند. Reogen همچنین توضیح داد که این پورت 5 ولت برق تولید می‌کند، بنابراین حتی نیازی به یک منبع تغذیه خارجی نیست.

تا کنون، این تنظیم فقط بر روی Atari 2600 قدیمی او با استفاده از یک کنترلر Xbox Series X تست شده است. با این حال، برنامه‌هایی برای تست این سخت‌افزار با استفاده از دستگاه‌های دیگر در دست انجام است.

اگر این پروژه جذاب به نظر می‌رسد، لطفا توجه داشته باشید که یک هشدار توسط توسعه‌دهنده آن به اشتراک گذاشته شده است. اگر تصمیم به احیای پروژه PicoNtrol برای خودتان داشته باشید، بسیار محتاط باشید، زیرا احتمال آسیب زدن به کنسول در صورت اشتباه وجود دارد.

توجه داشته باشید که یک Pico معمولی برای این پروژه  مناسب نیست شما باید از یک Pico W برای پشتیبانی از بی‌سیم استفاده کنید. علاوه بر Pico، شما به یک کابل کنترلر (دسته بازی) قدیمی برای سیستمی که برای آن آداپتور را ایجاد می‌کنید، نیاز خواهید داشت.

فرآیند ساخت شامل لحیم کاری سرپین‌های ورودی کنترلر به GPIO بر روی Pico است. Reogen خوش قلب بوده و پروژه را به صورت منبع باز ارائه داده است تا هر کسی بتواند آن را برای خود بازسازی کند یا به هر شکلی که بخواهد تغییر دهد.

اگر می‌خواهید کد استفاده شده در این پروژه را به تفصیل بررسی کنید، می‌توانید آن را همراه با چند دستورالعمل ساخت بیشتر در صفحه رسمی GitHub این توسعه دهنده پیدا کنید.

برای مشاهده ویدیوی این توسعه به  به Reddit بروید جایی که Reogen  نحوه ساخت این پروژه را به اشتراک گذاشته و این پروژه Raspberry Pi را در عمل نشان می‌دهد، را ببینید. حتما از او دنبال کنید تا از پروژه‌های جالبتری و هر به‌روزرسانی آینده این پروژه مطلع شوید.

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *