صفحه اصلی

استیم دیگر از ویندوز 7 ، 8 و 8.1 پشتیبانی نمی کند!

۱۲ دی ۱۴۰۲

متوقف شدن پشتیبانی از ویندوز 7، 8 و 8.1 توسط استیم

متوقف شدن پشتیبانی از ویندوز 7، 8 و 8.1 توسط استیم

بعد از مایگرسافت و گوگل، والو پشتیبانی رسمی خود را از لانچر استیم بر روی سیستم‌عامل‌های قدیمی‌ ویندوز 7، 8 و 8.1 از تاریخ 1 ژانویه 2024 متوقف کرده است که نشان از پایان یک دوره برای این پلتفرم‌های قدیمی می‌دهد. به عنوان نتیجه، این سیستم‌عامل‌ها دیگر به‌روزرسانی‌های امنیتی یا پشتیبانی دریافت نخواهند کرد.

تا آن زمان، احتمالاً استیم همچنان با این سیستم‌عامل‌های قدیمی کار خواهد کرد. به طور خاص، این لانچر به یک نسخه از گوگل کروم که دیگر بر روی ویندوز 7 پشتیبانی نمی‌شود، وابسته است.

همانطور که انتظار می‌رود با چنین اعلان‌هایی، والو توصیه می‌کند که کاربران به ویندوز 10 یا نسخه‌های جدیدتر منتقل شوند. بهتر است اکنون این کار انجام شود تا هرگز؟ مایکروسافت در ژانویه 2020 به‌روزرسانی‌ها و ارائه پشتیبانی فنی برای ویندوز 7 را متوقف کرد. حتی با وجود اینکه ویندوز 8 و 8.1 چندان محبوب نبودند، این غول سیستم‌عامل ارائه به‌روزرسانی‌های امنیتی و پشتیبانی فنی برای این پلتفرم‌ها را در ژانویه 2023 متوقف کرد.

 این به‌روزرسانی‌های امنیتی بسیار حیاتی هستند زیرا برنامه‌های مخرب می‌توانند بر روی چندین برنامه و لانچر تأثیر بگذارند و شرکت ها را مجبور به افزودن تدابیر امنیتی اضافی کنند.

پژوهشگران امنیتی همچنین آسیب‌پذیری‌ها را هم در سخت‌افزار و هم در نرم‌افزار پیدا می‌کنند که سپس از طریق به‌روزرسانی‌های ویندوز اصلاح می‌شوند.

پایان پشتیبانی از این سیستم‌عامل‌ها بر روی بسیاری از کاربران استیم تأثیر نخواهد گذاشت. نظرسنجی سخت‌افزار استیم ماه دسامبر نشان می‌دهد که این سیستم‌عامل‌ها حدود 0% تا 0.01% از کاربران استیم در سراسر جهان را تشکیل می‌دهند. با این حال، ویندوز سرور 2019 هنوز مورد پشتیبانی مایکروسافت قرار دارد و این شرکت تا 9 ژانویه 2024 به‌روزرسانی‌های امنیتی را ادامه می‌دهد که حدود 0.06% از کاربران استیم را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

اپیک گیمز در حال حاضر ویندوز را پشتیبانی می‌کند، اما با توجه به عدم به‌روزرسانی‌های امنیتی برای این سیستم‌عامل، احتمالاً طول نخواهد کشید که لانچرهای دیگر نیز به سمت تغییر حرکت کنند. پشتیبانی از ویندوز 10 قرار است در 14 اکتبر 2025 به پایان برسد و سپس مایکروسافت برای پشتیبانی هزینه دریافت خواهد کرد.

بیش از 96.40 ٪ از کاربران استیم در ویندوز هستند ، در حالی که MacOS و Linux در مقایسه سهم ناچیزی دارند.

جالب است بدانید که آیا کاربران جدیدتر به ویندوز 10 ، ویندوز 11 یا هر یک از توزیع های لینوکس مهاجرت می کنند یا خیر؟

Arch Linux Ubuntu 64-bit خانه ای برای 0.15 ٪ تا 0.14 ٪ از پایگاه کاربر استیم است.

 

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *