صفحه اصلی

استفاده از تراشه های مرموز Gaudi2c چین در لینوکس!

۲۹ آذر ۱۴۰۲

پردازنده‌های هوش مصنوعی بهینه‌سازی شده اینتل در چین ظاهراً به راه‌اندازی نزدیک‌تر شدند - تراشه‌های مرموز Gaudi2C در درایورهای جدید لینوکس نشان داده می‌شوند.

پردازنده‌های هوش مصنوعی بهینه‌سازی شده اینتل در چین ظاهراً به راه‌اندازی نزدیک‌تر شدند – تراشه‌های مرموز Gaudi2C در درایورهای جدید لینوکس نشان داده می‌شوند.

به نظر می‌رسد که پردازنده‌های هوش مصنوعی بهینه‌سازی شده چینی شرکت intel به نزدیکی عرضه نزدیک شده‌اند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که چیپ‌های مرموز gaudi2c در درایورهای جدید لینوکس ظاهر شده‌اند. اینتل پشتیبانی برای یک شتاب‌دهنده اعلام نشده به نام gaudi2c برای بارگذاری کارهای هوش مصنوعی به درایورهای لینوکس خود اضافه کرده است،

به گزارش phoronix. تفاوت بین gaudi2c و gaudi2 اصلی نامعلوم است، اگرچه احتمالاً با نسخه ویژه‌ای از واحد ممکن است سر و کار داشته باشیم که احتمالاً نسخه “محدود” آن است تا با محدودیت‌های صادراتی ایالات متحده بر روی سخت‌افزارهای مقصد چین هماهنگ شود. به‌روزرسانی‌های لینوکس اطلاعات کمی درباره دستگاه gaudi2c ارائه می دهد که تنها این را نشان می‌دهد که هویت هسته‌ آن را با gaudi2 به اشتراک می‌گذارد.

این تسهیل‌کننده هوش مصنوعی پیش‌فرض است که اینتل به بازار مشتریان گسترده در ایالات متحده، اروپا و بازارهای دیگر می‌فروشد. gaudi2c با شناسه بازبینی pci ‘3’ متمایز شده است و مسیرهای کد درایورهای مرتبط با نسخه‌های gaudi2 و gaudi2b را دنبال می‌کند.

احتمالاً آخرین نسخه gaudi hl-225b با تعداد کاهش یافته از لینک‌ها است که اینتل آن را برای بازار چین در ژوئیه ۲۰۲۴ معرفی کرده است. در همین حال، از آنجایی که این واحد دارای سطح عملکرد مشابه نسخه معمولی است، اینتل دیگر نمی‌تواند آن را به نهادهای چینی به دلیل قوانین صادراتی اعمال شده در نوامبر بفروشد.

به عنوان نتیجه، اینتل اکنون نیاز به ارائه نسخه کاهش یافته از gaudi2 برای بازار چین دارد. ممکن است gaudi2c دقیقاً همان نسخه محدود شده باشد، یا شاید مدلی برای بازارها ویا بارهای کاری دیگر باشد. این موضوع قابل توجه است که به‌روزرسانی‌های اینتل به هسته لینوکس ۶٫۸ اصولاً بر روی درایور habana labs برای gaudi تمرکز دارند.

درایور gaudi2 از لحاظ پایداری “تقریباً پایدار” به “بسیار پایدار” تکامل یافته است که نشان می‌دهد تمرکز اینتل بر روی بهبود مداوم و قابلیت اعتماد در پشتیبانی سخت‌افزاری آن است،

اینتل در رویدادهای اخیر چندین بار اظهار داشت.

در حال حاضر این شرکت در حال نهایی شدن شتاب دهنده Gaudi3 است که قرار است در مقایسه با Gaudi2 در سال آینده عملکرد BF16 را چهار برابر کند.

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *