صفحه اصلی

ارزیابی صفحه نمایش DeckHD برای جایگزینی Steam Deck 1200p

۲۲ بهمن ۱۴۰۲

DeckHD جایگزینی صفحه نمایش Steam Deck 1200p تحت بررسی قرار می گیرد

DeckHD جایگزینی صفحه نمایش Steam Deck 1200p تحت بررسی قرار می گیرد

کاربران Steam Deck اصلی چند گزینه اصلی ارتقا/تعمیر صفحه نمایش دارند: از صفحه اصلی استفاده کنند، به DeckHD ارتقا دهند یا یک جایگزین کامل OLED Steam Deck خریداری کنند.

برای افراد حاضر در Digital Foundry یک واحد DeckHD از پیش مونتاژ شده ارسال شد که در کنار سایر گزینه های ارتقای اصلی، برخی از مقایسه های عملی را با آن انجام دادند. شما می توانید ویدیوی اصلی DF را مشاهده کنید. ما در زمان مناسب در مورد یافته‌های آن بحث خواهیم کرد.

با این حال، قبل از اینکه بیش از حد به این موضوع بپردازیم، مهم است که ثابت کنیم که وضوح بالاتر همیشه چیز بهتری نیست، به ویژه در فاکتور فرم دستی.

Steam Deck در عناوین Verified خود قرار است 30-60 FPS در 720p-800p را هدف قرار دهد، و هدف افزایش رزولوشن تا 50 درصد در دستگاه دستی بوده اما ممکن است همیشه عملکرد قابل قبولی را به خصوص در بازی های مدرن ارائه نکند.

تقریباً 45 تا 50 درصد عملکرد GPU را در همان تنظیمات از دست می دهد، که فقط در صورتی قابل قبول است که برای شروع کار فضای زیادی داشته باشید.

البته، زیبایی پلتفرم رایانه شخصی به این معنی است که همچنان می‌توانید از مقیاس وضوح و تنظیمات مرتبط برای تنظیم عناوین جاه‌طلبانه در حد یک صفحه نمایش با وضوح بالاتر در یک فاکتور واحد به شکل دستی استفاده کنید.

عناوین دوبعدی و بازی‌های کم‌تقاضا همچنان اساساً از نمایشگر Steam Deck 1200p بهره‌مند می‌شوند، اما به طور کلی، بازی‌های سه‌بعدی بدون در نظر گرفتن رزولوشن اصلی شما بهترین کیفیت را با وضوح اصلی یا با مقیاس‌بندی عالی دارند.

در آزمایش گسترده Digital Foundry، DeckHD ثابت می‌کند که به‌طور شگفت‌انگیزی رقیب مناسبی برای Steam Deck OLED است، حداقل زمانی که هر دو روی SDR و دمای رنگ مشابه تنظیم شده‌اند.

در این مورد، قطعاً یک پیشرفت قوی نسبت به صفحه نمایش LCD اصلی Steam Deck است، و هزینه 99 دلاری هر دو صفحه نمایش Deck Antiglare (ضد انعکاس) اصلی و صفحه نمایش جایگزین DeckHD Antiglare نشان می دهد که DeckHD گزینه برتر در مشخصات کلی است.

از نظر فنی، می‌توانید یک صفحه نمایش LCD قدیمی Steam Deck را با قیمت بسیار ارزان‌تری نسبت به صفحه‌نمایش DeckHD یا صفحه‌نمایش LCD اصلی Antiglare تهیه کنید، اما وجود ارتقاء کامل OLED Steam Deck آن را به گزینه‌ای کم‌مصرف‌تر تبدیل می‌کند.

با این حال، DeckHD همچنین با اخطار اصلی همراه است که هر بار که Valve Steam Deck را به‌روزرسانی می‌کند، نیاز به نصب دستی و حتی به‌روزرسانی سیستم‌افزار برای صفحه نمایش دارد، که به نظر خیلی آزاردهنده می باشد.

به طور کلی، به افرادی که از قبل Steam Deck را ندارند، به طور کلی توصیه می شود در صورت امکان از Deck OLED استفاده کنند، زیرا هنوز هم بهترین تجربه را با کمترین دردسر دارد.

با این حال، اگر می‌خواهید یک LCD Steam Deck را تعمیر یا ارتقا دهید، Digital Foundry به طور قانع‌کننده‌ای استدلال می‌کند که DeckHD گزینه بسیار ارزشمندی است، اگرچه ممکن است فقط از نظر سخت‌افزاری مناسب باشد.

 

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *