صفحه اصلی

ارزش صندوق های مربوط به هوش مصنوعی کاهش می یابد!

۱۱ مهر ۱۴۰۲

با افزایش نگرانی‌های مربوط به نرخ ازر در ایالات متحده ارزش صندوق‌های هوش مصنوعی کاهش می‌یابد

با افزایش نگرانی‌های مربوط به نرخ بهره در ایالات متحده ارزش صندوق‌های هوش مصنوعی کاهش می‌یابد

جریان ورودی به صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) شرکت های هوش مصنوعی (AI) پس از رشد شدید آنها در اوایل سال جاری کاهش یافته است، زیرا سرمایه گذاران نگران هستند که نرخ های بهره بالا در ایالات متحده به ارزش گذاری شرکت ها آسیب برساند.

در مقابل، طبق داده‌های Lipper، هر دو صندوق بیشترین ورودی خالص ماهانه خود در سال 2023 را در ژوئن دریافت کردند که به ترتیب 265.5 و 29.74 میلیون دلار افزایش یافت. به گفته آنیکت اولال، مدیر تحلیل و داده های ETF در تحقیقات CFRA، در کل، ETF های متمرکز بر روی هوش مصنوعی و روباتیک پس از انتشار Chat GPT-4 شروع قدرتمندی در سال 2023 داشتند و بیش از 1.9 میلیارد دلار در سه فصل اول سال به دست آوردند. .

در سه ماهه اول سال، میلیارد دلار در طول سه ماهه اول سال جاری است.

اما سهام هوش مصنوعی همراه با بازارهای گسترده‌تر در هفته‌های اخیر آسیب دیده‌اند، زیرا بازدهی خزانه‌داری در جریان اوج‌های 16 ساله در نوسان بوده است.

اولال گفت: «جریان‌های ورودی در سپتامبر به دلیل دیدگاه بازار مبنی بر اینکه نرخ‌های بهره ممکن است برای مدت طولانی‌تری بالاتر باشد، تعدیل شد، که این امر بر جریان‌های نقدی بیشتر شرکت‌های فناوری در آینده تأثیر می‌گذارد».

جریان ورودی سرمایه‌گذاران خرد به این بخش نیز با کاهش انگیزه های اولیه پیرامون هوش مصنوعی کاهش یافته است. طبق گزارش Vanda Research، در ماه سپتامبر شاهد کمترین جریان خالص خرده فروشی ماهانه 1.96 میلیارد دلاری به سهام مرتبط با هوش مصنوعی از ماه آوریل بود.

از نظر عملکرد، صندوق Global X در سال جاری همچنان 21 درصد افزایش یافته است، که با افزایش شدید سهام انویدیا، که قیمت آن از ابتدای سال تا به امروز بیش از 200 درصد افزایش یافته است، حمایت می شود.

مارک هفله، مدیر ارشد سرمایه گذاری در مدیریت ثروت جهانی UBS، در یادداشتی گفت که ضعف اخیر فرصت خوبی را برای قرار گرفتن در معرض رهبران هوش مصنوعی فراهم کرده است.

اولال از CFRA افزود: ممکن است این احساسات منفی در سه ماهه چهارم دوباره معکوس شود، به خصوص اگر سهام فناوری بزرگ مانند Nvidia که در ETF های فناوری با موضوع هوش مصنوعی نگهداری می شود، همچنان رشد درآمدی قوی را نشان دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *