صفحه اصلی

ارزش سهام Nvidia به 2 ترلیون دلار رسید، ثروت جسن هوانگ یک روزه 8.5 میلیارد دلار افزایش داشت

۰۴ اسفند ۱۴۰۲

موفقیت شگفت‌انگیز شرکت Nvidia در بازار سهام و صعود جنسن هوانگ، بنیان‌گذار و مدیرعامل این شرکت، به عنوان بیست و یکمین ثروتمند جهان

موفقیت شگفت‌انگیز شرکت Nvidia در بازار سهام و صعود جنسن هوانگ، بنیان‌گذار و مدیرعامل این شرکت، به عنوان بیست و یکمین ثروتمند جهان

به گزارش رویترز، انویدیا پس از ثبت نتایج مالی بی سابقه برای دروه سالانه و همچنین دوره سه ماهه و با توجه به ارائه اطلاعاتی که بیش از انتظارات تحلیلگران مالی است، 250 میلیارد دلار به ارزش بازار سهام خود اضافه کرد که بزرگترین رشد یک روزه در وال استریت است.

در نتیجه، جنسن هوانگ، مدیر عامل انویدیا، شاهد افزایش ثروت خود با جهش 8.5 میلیارد دلاری به 68.1 میلیارد دلار بوده است و او را در رتبه 21 فهرست میلیاردرهای بلومبرگ قرار داده است.

این صعود پس از اینکه گزارش فصلی Nvidia انتظارات را برآورده کرد و سهام آن ۱۵ درصد رشد کرده و به ۷۷۴.۱۸ دلار رسید و ارزش بازار آن به بیش از ۱.۹ تریلیون دلار رسید، رخ داد.

عملکرد برجسته این شرکت از تقاضای قوی برای پردازنده‌های هوش مصنوعی و HPC آن به همراه کارت‌های گرافیکی برای بازی و نرم‌افزارهای حرفه‌ای تصویرسازی پشتیبانی می‌شود که باعث شده تا Nvidia به عنوان سومین شرکت ارزشمند در بورس ایالات متحده (پس از مایکروسافت و اپل) و چهارمین شرکت ارزشمند جهان (پس از مایکروسافت، اپل و شرکت نفتی عربستانی آرامکو) شناخته شود.

رشد Nvidia به تقاضای فراوان برای پردازنده‌های آن نسبت داده می‌شود زیرا بزرگترین شرکت‌های فناوری اطلاعاتی (شامل ارائه‌دهندگان خدمات ابری بزرگ مانند مایکروسافت، گوگل، متا و سایران) به سرعت به دنبال بهبود قابلیت‌های محاسباتی هوش مصنوعی خود هستند.

با وجود نگرانی‌ها درباره تأثیر محدودیت‌های ایالات متحده بر فروش تراشه به چین، نفوذ (تسلط) Nvidia در بازار پردازنده‌های هوش مصنوعی در سطح بالا و بی‌چالشی باقی مانده است و حدود ۸۰ درصد از بازار را کنترل می‌کند.

به دلیل رشد Nvidia، ثروت جنسن هوانگ، هم‌موسس و مدیرعامل این شرکت، به ۶۸.۱ میلیارد دلار رسیده است که او را در فهرست ثرتمندان دنیا از اشخاص برجسته جهان، از جمله چارلز کوچ، مدیرعامل شرکت‌های کوچ، و ژونگ شانشان، یکی از ثروتمندترین تجار چین،  بالاتر قرار داده است.

بلومبرگ خاطرنشان می کند که موفقیت این شرکت برای میلیاردرهای دیگر در بخش فناوری نیز تاثیر مفید داشته است، به طوری که ثروت 28 میلیاردر مرتبط با هوش مصنوعی در مجموع 35.7 میلیارد دلار افزایش یافته است.

سهام انویدیا در سال 2024 شاهد افزایش 57 درصدی بوده است که به طور قابل توجهی به سود S&P 500 کمک کرده است.

با این حال، برخی از تحلیلگران و سرمایه گذاران در مورد سرعت سریع این سودها محتاط هستند. به گزارش رویترز، پس از گزارش درآمد، کارگزاری‌های متعددی اهداف قیمتی خود را برای انویدیا افزایش دادند و به گفته رویترز، Rosenblatt Securities یکی از خوش‌بینانه‌ترین اهداف را 1400 دلار تعیین کرد.

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *