صفحه اصلی

آیا کارت گرافیک جدید Nvidia RTX 2000 در هفته آینده عرضه می شود

۲۳ بهمن ۱۴۰۲

نسل جدید کارت‌های ورکستیشن Nvidia RTX 2000 برای عرضه در هفته آینده آماده می شود؟

نسل جدید کارت‌های ورکستیشن Nvidia RTX 2000 برای عرضه در هفته آینده آماده می شود؟

VideoCardz تصویر کم‌رزولوشنی از نمای GPU ورکستیشن  RTX 2000 Ada به همراه فهرست‌های فروشگاه‌های قبل از عرضه را کشف کرده است. این GPU جدید ورکستیشن RTX 2000 به نظر می‌رسد که یک GPU مبتنی بر AD104 است، با 8 گیگابایت از حافظه GDDR6 (احتمالاً ECC) و پشتیبانی از PCIe Gen x16.

همچنین به نظر می‌رسد که هیچ اتصال برق خارجی ندارد، بنابراین ما باید انتظار داشته باشیم که TDP آن بیشتر از 75 وات (حداکثر مصرف برق معمولی اسلات PCIe) نباشد. دو نام مدل که در گزارش VideoCardz ذکر شده‌اند، Nvidia RTX 2000 ADA و Nvidia RTX2000E ADA هستند و قیمت تخمینی آن‌ها به ترتیب 600-650 و 500-630 دلار است.

آنچه پسوند “E” نشان می دهد در حال حاضر تأیید نشده است، اما “E” ممکن است به “Enterprise” اشاره داشته باشد. اگرچه ارزان‌تر از این دو مدل است، بنابراین شاید فقط هنگام خرید عمده در دسترس باشد.

از آنجایی که AD104 پردازنده گرافیکی مورد استفاده در GeForce RTX 4070 و RTX 4080 مصرف کننده است، این کارت ورکستیشن (ایستگاه کاری) باید در تئوری به دلیل شکل و وات کم آن بسیار قدرتمند باشد. کاهش وات تا این حد عملکرد را تا حد زیادی کاهش می دهد، اما AD104 یک پایه قوی را فراهم می کند.

علاوه بر این، تمامی GPU‌های ورکستیشن Nvidia (قبلاً Quadro نامیده می‌شدند) با فن های نوع بلوور (blower-style) عرضه می‌شوند که آن‌ها را برای تراکم‌دهی چندگانه GPU در سرورها و سناریوهای دیگر ورکستیشن نزد کاربران محبوب می‌کند.

در زمان نگارش این مقاله، مشخصات یک مدل سطح مبتدی «2000» به دلیل غیبت آن در فهرست‌های انویدیا از پردازنده‌های گرافیکی RTX معماری Ada برای ورکستیشن ها، مشخص نیست.

مشخصات پردازنده گرافیکی Ada Generation RTX 2000 با یک به‌روزرسانی طولانی مدت از کارت‌های گرافیکی سطح پایه انویدیا مطابقت دارد.

با کمی شانس، این گرد کردن از پیشنهادات ایستگاه کاری Ada Lovelace همچنین ممکن است Nvidia را به سمت در نظر گرفتن نام تجاری جدید برای نسل بعدی GPU های ایستگاه کاری خود سوق دهد.

طرح نامگذاری GPU های ایستگاه کاری Nvidia از زمان تغییر به طور فزاینده ای gen-over-gen طراحی شده است، به ویژه از انجا که GPU های اصلی RTX از یک طرح نامگذاری تقریبا یکسان استفاده می کنند، به جز تمرکز بر محدوده ثابت RTX XX-Y0 به جای RTX X-000 برای هر شماره مدل.

نیاز به افزودن “ADA Generation” به هر لیست محصول ساخته شده برای یک GPU ورکستیشن NVIDIA نسل فعلی برای سیستمی که برای استفاده از برند Quadro و برخی از اعداد به طور مؤثر استفاده می شود ، کمی بیش از حد است.

 

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *