صفحه اصلی

آموزش ریست روتر

۰۹ خرداد ۱۴۰۱

هنگامی که با مشکل روتر مواجه می شوید، ریست کردن آن یکی از بهترین راه هایی است که در رفع مشکل می تواند به شما کمک کند. هب کنمک ریست کردن روتر می توانید ان را به تنظیمات کارخانه بازگردانده و دوباره از نو آن را بهیتنه کنید. در این مقاله به بررسی آموزش ریست روتر پرداخته می شود با ما همراه باشید.

نحوه ریست کردن مودم به صورت اصولی

در صورتی که ورتر شما با مشکل مولاجه شده و نیاز به ریست دارد، می توانید با طی کردن چند مرحله ساده، به راحتی آن را ریست نمایید. لازم به ذگکر است که به این نکته نیز شااره کنیم که ریسن کردن با خاموش و روشن کردن مودم تفاوت داشته و در ریست کردن تمامی تنظیمات مودم به حالت کارخانه باز می گردد اما در هنگام خاموش و روشن کردن، تنها مودم خاموش شده و با همان اطلاعات قبلی دوباره روشن می شود.

برای اینکه مودم خود را ریست کنید لازم است تا مراحل زیر را طی کنید که عبارت اند از:

نحوه ریست کردن مودم به صورت اصولی

نحوه ریست کردن مودم به طور اصولی

جدا کردن سیم برق از مودم و ریست کردن مودم

در اولین مرحله برای ریست کردن روتر لازم است تا آن را به طور کلی خاموش کرده و سپس از برق بکشید. بعد ار این مرحله روتر را حدود 20 تا 30 ثانیه در حالت خامشو نگهدارید و سپس آن را دوباره روشن کنید. در این حالت برای اکثر روترها لازم است تا دوباره مراحل راه اندازی را طی کنید و از اول می توانید اطلاعات را وارد نمایید.

Reset کردن روتر به وسیله دکمه ریست

روش دیگری نیز برای ریست مودم وجود دارد، و آن هم استفاده از دکمه ریستی است که بر روی روتر وجود دارد. برای resetکردن نیز تنها کافی است تا دکمه را که معمولا در پشت روتر است پیدا کرده و آن ار برای 10 تا 15 ثانیه نگهدارید و فشار دهید. بعد از مرحله روتر شما به درستی ریست شده و می توانید رمز عبور و اطلاعات دلخواه دیگر را از نو وارد روتر کنید.

Reset کردن روتر به وسیله دکمه ریست

روش Reset کردن روتر به وسیله دکمه ریست

موارد مورد نیاز برای ریست کردن روتر

قبل از اینکه نسبت به ریست کردن روتر خود اقدام نمایید، لازم است تا مواردی را در اختیار داشته باشید. از این موارد می توان اشاره کرد به:

  1. نام کاربری
  2. رمز عبور
  3. آدرس IP

با در اختیار داشتن این سه مورد می توایند با خیال راحت نسبت به ریست کردن روتر خود اقدام نمایید.

اهمیت در اختیار داشتن رمز عبور و نام کاربری روتر

در هنگام ریست روتر، در اختیرا داشتن نام کاربری و رمز عبور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای پیدا کردن این دو فاکتور نیز می توانید به برچسب تعبیه شده بر پشت روتر و یا جعبه آن مراجعه نمایید. در مواردی نیز این اطلاعات در دفترچه راهنمای روتر ذکر می شود. البته در در وبسایت شرکت سازنده روتر نیز می توانید این اطلاعات را به راحتی بیابید.

اهمیت در اختیار داشتن رمز عبور و نام کاربری روتر

در اختیار داشتن رمز عبور و نام کاربری روتر

چرا برای ریست کردن روتر به IP نیاز داریم؟

برای اینکه بتوانید پس از ریست کردن روتر، اطلاعات را از نو وارد کنید، نیاز دارید تا به IP دسترسی داشته باشید. این مورد از لحاظ وارد شدن به مرورگر لازم بوده و نیاز است تا اطلاعات را از طریق دفترچه راهنما و سایر روش ها بیابید.

 

دسته بندی ها : شبکه,مجله صفر و یک
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *