صفحه اصلی

چگونه میزان انتقال داده خود را کاهش دهیم؟

۰۸ شهریور ۱۴۰۰

هاست وب شما هشداری را مبنی بر استفاده بیش از اندازه از پهنای باند به شما ارسال می کند و توصیه می کند که اندازه فایل های وب خود را کاهش دهید. اما بهترین روش برای این کار چیست؟ چگونه می توان میزان انتقال داده (Data Transfer) را به گونه ای که برای ما مشکل ساز نشود کاهش داد؟

میزان استفاده از پهنای باند مقدار کل اطلاعاتی است که از وب سرور شما به بازدید کننده هایتان ارسال می شود. هر فایل روی وب سایت شما اندازه خاص خود را دارد. وبسایت شما را مجموع این فایل ها تشکیل می دهند. هر زمان که کسی از وبسایت شما بازدید می کند مرورگر وی درخواستی را به وب سرور شما ارسال می کند و فایل ها را تقاضا می کند. این فایل ها برای نمایش داده شدن، از طریق مرورگر بازدید کننده دانلود می شوند.

به بیان دیگر، هرچه فایل های وب شما بزرگ تر باشد میزان استفاده شما از پهنای باند بیشتر خواهد بود. همچنین هرچه درخواست بیشتری به وب سایت شما داده شود پهنای باند بیشتری استفاده خواهد شد.

چگونه میزان استفاده از پهنای باند را کاهش دهیم؟

قاعدتا شما هرگز نمی خواهید که کاهش میزان پهنای باند به قیمت کاهش بازدید کنندگان تمام شود. بنابراین موثر ترین راه حل پیش روی شما کاهش اندازه فایل های وبسایت شما است. در لیست زیر روش هایی برای این کار توصیه شده است که شما را به مشاهده آن ها دعوت می کنیم:

  1. وب سایت های ساده تر و کاربردی تری را بسازید.هرگونه متن، عکس یا فایل غیر ضروری را از وبسایت خود حذف کنید. صفحات خود را تا جایی که امکان دارد کوچک نگه دارید.
  2. گرافیک خود را بهینه سازی کنید. از فرمت JPEG برای تصاویر و از GIF برای فایل های گرافیکی استفاده کنید.
  3. از ارائه هرگونه فایل های فلش پر زرق و برق، موزیک یا ویدئو در وبسایت خود خودداری کنید. این کار شامل موزیک های در حال پخش در پس زمینه هم می شود.
  4. از CSS استفاده کنید و جاوا اسکریپت ها را به جای قرار دادن در هر صفحه به صورت خارجی انجام دهید. این باعث کاهش اندازه فایل HTML می شود.
  5. تگ ها، فضاهای سفید و نظرات ناخواسته را حذف کنید.
  6. برچسب های متا خود را فقط به آن هایی که واقعا لازم هستند محدود کنید.
  7. به کش کردن (caching) وبسایت خود اهمیت دهید، اما تاریخ انقضاء را نیز در هدر های HTTP تنظیم کنید تا مرورگرهای بازدید کنندگان شما بعد از یک زمان خاص محتوا را تازه سازی کنند (این به مرورگر اجازه می دهد یک کپی از وبسایت شما را ذخیره کند و هر بار که بازدید کننده از وبسایت شما بازدید می کند صفحات از کپی موجود در مرورگر باز می شوند و نه وب سرور شما).

 

همچنین بخوانید :

پهنای باند اینترنت

پهنای باند اختصاصی

دسته بندی ها : پهنای باند
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *