صفحه اصلی

قطعی سرویس اینترنت پرسرعت چرا سرویس اینترنت ADSL ، دائماً قطعی دارد؟

۰۱ شهریور ۱۴۰۰

قطعی سرویس اینترنت پرسرعت یکی از دغدغه هایی است که با وابسته شدن امور به اینترنت پرسرعت ، بیشتر از گذشته فعالیت های روزانه ما را تحت تاثیر قرار می دهد. شاید در لحظه قطعی سرویس اینترنت پرسرعت شما را کلافه کند اما دانستن دلایلی که باعث بروز این مشکلات می شود می تواند به شما کمک کند که در زمان کوتاه تری مشکل را حل کرده و یا از بروز قطعی سرویس اینترنت پرسرعت به صورت دائم و مکرر جلوگیری کنید.

دلایل قطعی سرویس اینترنت پرسرعت می تواند ناشی از عوامل سخت افزاری باشد یا ناشی از مشکلات ارائه دهنده باشد. در این مطلب قصد داریم تا با دلایل سخت افزاری قطعی سرویس ADSL آشنا شویم:

بستر ارائه سرویس ADSL بر روی سیم های مسی مخابراتی می باشد . بنابراین مشکلاتی که بر روی این بستر به وجود آید می تواند کیفیت اینترنت مشترک را تحت تاثیر قرار بدهد.

زمانی که سرویس اینترنت شما با قطعی روبرو شود ، چه مواردی را بررسی کنیم!

۱- بوق خط رانژه : در اولین قدم لازم است که شما بوق خط رانژه ، خطی که سرویس ADSL بر روی آن فعال است را بررسی کنید. زمانی که خط رانژه بوق نداشته باشد ، مشکل قطعی به دلیل قطعی خط تلفن می باشد.

۲- کابل های اتصال را بررسی کنید: کابل تلفن ، و کابل مودم را بررسی کنید .

۳- چراغ های مودم را بررسی کنید: قدم دوم ، بررسی چراغ های مودم می باشد. برای بررسی چراغ های مودم به تصویر زیر توجه کنید.

قطعی سرویس اینترنت پرسرعت

چراغ power : روشن بودن چراغ power مودم به معنای روشن بودن مودم است و تنها در صورت روشن بودن این چراغ می توان باقی موارد را بررسی کرد.

چراغ ADSL : چراغ ADSL نمایانگر اتصال صحیح مودم به خط تلفن و در نهایت مرکز مخابراتی می باشد. شرط روشن شدن این چراغ، اتصال صحیح کابل تلفن مربوط به شماره تلفن خط رانژه به مودم می باشد. برای دریافت اینترنت با کیفیت ، این چراغ باید به صورت ثابت روشن باشد. (خاموش و روشن شدن این چراغ نشانه مشکل در ارتباط است و می توانید با خاموش و مجدد روشن کردن مودم دوباره چراغ ADSL را بررسی کنید.)

چراغ internet : روشن بودم چراغ internet به معنی متصل بودن مودم به شبکه جهانی اینترنت می باشد. این چراغ ممکن است به صورت چشمک زن باشد در این صورت سرعت اینترنت دریافتی با کاهش روبرو خواهد بود. برای حل این مشکل می توانید با خاموش و مجدد روشن کردن مودم دوباره چراغ internet را بررسی کنید.

در صورتی که چراغ های بالا به صورت ثابت روشن بودند اما اینترنت بر روی موبایل یا کامپیوتر دچار اختلال بود ، باید سرویس را به صورت ارتباط مستقیم از طریق سیم بررسی بفرمایید.

در نهایت اگر موفق به اتصال به اینترنت از طریق ارتباط با سیم نشدید ، با پشتیانی تماس بگیرید.

 

 

دسته بندی ها : اینترنت
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *