صفحه اصلی

چرا برخی از وب سایت ها روی گوشی های معمولی سخت باز می شوند؟

۲۸ اسفند ۱۴۰۲

برخی از وب سایت ها برای اجرا روی گوشی حتی از بازی هم منابع بیشتری نیاز دارند!

برخی از وب سایت ها برای اجرا روی گوشی حتی از بازی هم منابع بیشتری نیاز دارند!

وب‌سایت‌های مدرن امروزی، با بار زیادی از اطلاعات، باعث می‌شوند تا برخی از صفحات با حجم 21 مگابایت از داده، قابلیت اجرای آن‌ها را بر روی گوشی‌های معمولی نداشته باشند و برخی از سایت‌ها سخت‌تر از بازی PUBG به نمایش درآیند.

Danluu وب‌سایت‌ های متعددی را معیار قرار می‌دهد و درباره تأثیر آنها بر سخت‌افزار قدیمی‌تر و/یا ضعیف‌تر بحث می‌کند.

در اوایل این ماه، Danluu.com یک تجزیه و تحلیل/op-ed/جامع 23 صفحه درباره وضعیت فعلی صفحات و برنامه‌های وب غیربهینه و عملکرد آن‌ها منتشر کرد و متوجه شد که حتی بارگذاری یک صفحه وب می‌تواند یک دستگاه معمولی که می‌تواند بازی محبوب PUBG را با 40 فریم در ثانیه اجرا کند، را دچار مشکل کند.

در واقع، برای بارگذاری یک صفحه وب سایت ساخته شده با سایت ساز Wix نیازمند بارگذاری 21 مگابایت داده است، در حالی که وب‌سایت‌های مشهوری مانند Patreon و Threads تقریبا 13 مگابایت داده را برای یک صفحه بارگذاری می‌کنند.

این حجم از انتقال داده می تواند زمان بارگذازی کامل صفحه را بیشتر کند یا کلا وب سایت لود نشود!

 

اندازه‌گیری‌های اصلی در جدول زیر آمده است، که زمان بزرگترین محتوا (Largest Contentful Paint یا LCP) را بر روی چند وب‌سایت و دستگاه‌های با مشخصات پایین نشان می‌دهد.

همانطور که از نام کامل LCP مشخص است این زمان مربوط به مدت زمان طول کشیدن شروع بارگذاری داده و نمایش کامل آن روی دستگاه کاربر است.

برخی از وب سایت ها برای اجرا روی گوشی حتی از بازی هم منابع بیشتری نیاز دارند!

همانطور که آزمایشات بالا نشان می‌دهد، برخی از وب‌سایت‌ های بسیار پربازدید مانند Quora و تقریباً هر پلتفرم رسانه اجتماعی و پلتفرم‌های تولید محتوای جدید مانند Squarespace و پلتفرم‌های انجمن جدید مانند Discourse نیز عملکرد بسیار بدتری نسبت به همتایان قدیمی خود دارند و اغلب به حدی بد هستند که بر روی برخی از دستگاه‌ها غیرقابل استفاده باشند.

Tecno S8C، یکی از تلفن‌های معمولی و پرطرفدار در بازارهای نوظهور، است که برای این آزمایش از آن استفاده شده است.

این دستگاه در واقع از بعضی جهات کاملاً خوب عمل می کند، از جمله توانایی آن در اجرای PlayerUnknown’s Battlegrounds Mobile با سرعت 40 فریم بر ثانیه – اما همین دستگاه حتی نمی تواند سایت Quora را اجرا کند و هنگام پیمایش در وب سایت های رسانه های اجتماعی، تاخیر زیاد و تجربه کاربری بدی را به کاربر منتقل می کند.

این مثال به احتمال زیاد بهترین جمع بندی این پست می باشد، و آن این است که طراحی وب و برنامه مدرن به طور فزاینده ای به سمت یک فرض غیرواقعی از افزایش روزافزون پهنای باند و پردازش گرایش دارند.

Quora یک وب سایت یا انجمن آنلاینی است که در آن افراد به سؤالات مختلف پاسخ می دهند – هیچ دلیلی وجود ندارد که چنین وب سایتی از اجرای بازی Battle Royale سخت تر اجرا شود.

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *