صفحه اصلی

معرفی Nvidia RTX 4070 Ti Super GPU چند مدل سفید و چند کارت زیر 25 سانتی متر

۰۴ بهمن ۱۴۰۲

مروری بر Nvidia RTX 4070 Ti Super GPU: چندین مدل سفید و چند کارت زیر 10 اینچ برای کامپیوترهای کوچک

مروری بر Nvidia RTX 4070 Ti Super GPU: چندین مدل سفید و چند کارت زیر 10 اینچ برای کامپیوترهای کوچک

امروز روز عرضه کارت گرافیک جدید Nvidia با نام RTX 4070 Ti Super است، یک کارت گرافیک با قیمت 800 دلار که جایگزین RTX 4070 Ti می‌شود. این بار همچون مدل RTX 4070 Super، مدل Founders Edition برای RTX 4070 Ti Super وجود ندارد و تنها راه خرید برای مصرف‌کنندگان مدل‌های شریکان AIB است.

بیشتر مدل‌ها همان اندازه و روش خنک کردن مشابه بیشتر GPU‌های مدل 40 سری ارائه می‌دهند که شامل ترکیبی از راهکارهای خنک کننده با سه فن و فرم فاکتور سه اسلاتی می شود. با این حال، برخلاف بیشتر رونمایی‌های سری 40 دیگر، 4070 Ti Super تعداد غیرمعمولی از مدل‌های سفید GPU از بیشتر شرکت‌های AIB را دارد.

بیشتر گزینه‌های دو فنی هم بسیار کوچک هستند، تا جایی که تمامی مدل‌هایی که تا کنون دیده‌ایم، دارای فاکتور فرم دو اسلاتی نسبتاً نازک هستند که برای کامپیوترهای کوچک بازی مناسب هستند.

ASUS

asus rtx 4070 ti supper

Asus دارای نه مدل کارت گرافیک جدید RTX 4070 Ti Super است، شامل نسخه‌های ROG Strix، TUF Gaming و نسخه‌های ProArt. مشابه رونمایی RTX 4070 Super، مدل‌های جدید 4070 Ti Super ایسوس تفاوت بسیار کمی با نسخه‌های 4070 Ti دارند، به حدی که تقریباً غیرممکن است تفاوت بین یک نسخه 4070 Ti ایسوس از یک مدل مشابه 4070 Ti Super تشخیص داد.

ایسوس دو نسخه RTX 4070 Ti Super ROG Strix با طرح معروف سیاه قرمز و آبی برای ارائه دارد که همراه با طراحی خنک کننده سه فن بزرگ است. همانطور که در مدل‌های ROG Strix، ایسوس نسخه‌های فابریکه اورکلاک شده‌ای ارائه می‌دهد که تا 2670MHz در حالت اورکلاک و نسخه وانیلایی با ساعت‌های مرجع Nvidia است. سه نسخه دیگر ایسوس نیز مدل‌های سفید هستند، یکی مدل عادی، یکی نسخه فابریکه اورکلاک شده و سومین نسخه ویژه BTF است.

بد نیست بدانید کانکتور اختصاصی ایسوس به طور خاص برای مادربردهای سازگار با BTF تخصص دارد ، به این معنی که با مادربردهای استاندارد سازگار نخواهد بود.

سرانجام ، ایسوس برای خریدارانی که از GPU های خود برای کارهایی غیر از بازی استفاده می کنند ، دو ProArt RTX 4070 Ti Super SKU را ارائه می دهد.

Gigabyte

 gigabyte rtx 4070 ti supper

Gigabyte تاکنون پنج نوع جدید RTX 4070 TI SUPER SKU ها از جمله Aorus ، Aero ، Gaming ، Windforce و Eagle دارد.

مشابه ASUS ، انواع فوق العاده TI Gigabyte در مقایسه با همتایان 4070 TI خود هیچ تغییر گسترده ای ندارند.

تک تک مدل ها ، از مدل پرچمدار Aorus تا نسخه Eagle اقتصادی، طرح های قاب و مضامین رنگی تقریباً یکسان را به اشتراک می گذارند.

AORUS مدل پرچمدار است و یکی از بزرگترین کارتهای 4070 TI Super Graphics است که قادر به خرید آن خواهید بود.

اما ما انتظار داریم که Gigabyte به زودی یک نوع OC Factory OC را منتشر کند.

بقیه مدل های گیگابایت ، از جمله Gaming ، Aero ، Eagle و Windforce بسیار شبیه به یکدیگر هستند، که همگی از یک فرم مشابه و یک راه حل خنک کننده سه گانه استفاده می کنند.

مدل‌های Eagle و Windforce طرح‌های ابتدایی‌تر گیگابایت را تشکیل می‌دهند. Eagle دارای تم رنگی خاکستری و فیروزه‌ای (با لوگو Cyan RGB در کناره) است و مدل Windforce یک تم رنگ کاملاً سیاه و مخفی و بدون نور LED ارائه می‌کند.

 

MSI

MSI rtx 4070 ti supper

MSI تاکنون دارای پنج RTX 4070 Ti Super SKU در وب سایت خود (مشابه گیگابایت) است، از جمله مدل های Gaming X Slim و Ventus. اما MSI با کارت های RTX 4070 Ti Super خود راه حل های خنک کننده سه فن و دو فن را ارائه می دهد.

از این پنج مدل، دو مدل گیمینگ ایکس اسلیم هستند که یکی از آنها مدل سفید است. سری Gaming X Slim شاخه ای از سری وانیلی MSI Gaming X است که برای سیستم های فشرده تر بهینه شده است.

هر دو کارت دارای ضخامت چشمگیر دو اسلات و ارتفاع نسبتاً کوتاه هستند که به ندرت در اکثر کارت‌های گرافیکی دیگر RTX 4070 Ti Super دیده می‌شود. طبق گفته‌های MSI، پردازنده‌های گرافیکی سری Gaming X Slim آن نیز با راه‌حل خنک‌کننده سه فن، عملکرد خنک‌کننده‌ای را به خطر نمی‌اندازند، بنابراین این پردازنده‌های گرافیکی همچنان باید در بخش خنک‌کنندگی در مقایسه با سایر پیشنهادات قوی MSI رقابتی باشند.

بقیه مدل‌ها کارت‌های Ventus هستند، با یک مدل سه فن و دو فن دوگانه.

مدل سه فن در واقع یک نسخه پایه از مدل Gaming X Slim MSI است که دارای یک شکل دوگانه بسیار مشابه و هیت سینک سه فن است. این کارت دارای تم رنگی نقره‌ای است که با فن‌های مشکی مات و نقاط برجسته اطراف پردازنده گرافیکی همراه است.

فن های دوگانه در دو نوع استاندارد و سفید عرضه می شوند که دارای سیستم خنک کننده بسیار فشرده هستند. طول کارت‌های دو فن Ventus MSI تنها 242 میلی‌متر (9.53 اینچ) است که آن‌ها را به یکی از فشرده‌ترین پردازنده‌های گرافیکی 4070 TI Super تا به امروز تبدیل می‌کند.

با کمال تعجب، هر دو نسخه سفید و استاندارد، طول را با فرم  فاکتور فوق العاده بلند به خطر نمی اندازند، که سازگاری کیس با این پردازنده های گرافیکی را بیشتر بهبود می بخشد. ما مطمئن نیستیم که MSI چگونه این کار را انجام داده است، اما ظاهرا راهی برای مهندسی یک هیت سینک به اندازه کافی متراکم برای خنک کردن RTX 4070 Ti Super و قرار گرفتن در داخل یک شیار دوگانه و دو فن پیدا کرده است.

انتظار می رود کارت های MSI بیشتری در آینده عرضه شوند. MSI اخیراً از یک زیرمجموعه کاملاً جدید از پردازنده‌های گرافیکی با نام سری Expert با 4070 Super رونمایی کرده است. ما انتظار داریم که MSI پردازنده‌های گرافیکی جدید 4070 TI Super GPU را در کنار سایر برندهای فرعی خود مانند سری Suprim، تحت چتر Expert بسازد.

 

سایر تولید کنندگان GPU

بقیه شرکای AIB باقی مانده انویدیا نیز کارت هایی را از جمله مدل هایی از Inno3D، PNY و Zotac  معرفی کرده اند.

Zotac سه مدل جدید دارد: Trinity White، Trinity Black و AMP Holo. هر سه دارای هیت سینک های سه فن بزرگ و راه حل خنک کننده پیشرفته IceStorm 2.0 Zotac هستند.

PNY تاکنون تنها دو مدل در وب سایت خود لیست کرده است: Vetro Overclocked و Vetro Epic-X RGB Overclocked. هر دو نسخه از هیت سینک های سه فن بزرگ و سه فن با روکش مشکی مات بهره می برند. نوع Epic-X از نورپردازی پریمیوم RGB در اطراف فن مرکزی استفاده می کند.

Inno3D چهار مدل دارد: یک کارت سه فن، دو اسلات و سه کارت دو فن دو اسلات. در مقایسه با فن های دوگانه MSI، Inoo3D با کمی طولانی تر 250 میلی متر (9.8 اینچ) عرضه می شود. سه مدل از چهار مدل دارای روکش های مشکی و نقره ای هستند، در حالی که مدل آخر دارای روکش سفید و نقره ای است.

 

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *