صفحه اصلی

قانون چیپس چیست؟

۲۹ اسفند ۱۴۰۲

تدوین گران قانون چیپس برنامه ها و اهداف خود را منتشر کردند.

تدوین گران قانون چیپس برنامه ها و اهداف خود را منتشر کردند.

مقامات دولتی ایالات متحده آمریکا به تازگی برنامه پنج ساله‌ای را برای استفاده از موارد مربوط به قانون چیپس (Chips) جهت تقویت صنعت نیمه‌رساناها در این کشور منتشر کرده‌اند.

این برنامه که ۶۱ صفحه‌ دارد، چهار هدف اصلی را که شورای ملی علوم و فناوری امیدوار است در مدت پنج سال برآورده کند، شرح داده است:

  1. انجام تحقیقات سریع و موفق برای فناوری‌های نیمه‌رسانای آینده
  2. تبدیل تحقیقات به محصولات قابل تولید
  3. رشد و آموزش نیروی کار نیمه‌رساناها
  4. ایجاد ارتباطات بین بازیگران مختلف صنعتی به صورت خصوصی و عمومی

این برنامه استراتژیک که با عنوان “استراتژی ملی در زمینه تحقیقات نیمه‌رساناها” شناخته می‌شود، توسط زیرگروه رهبری نیمه‌رساناها از سوی شورای ملی علوم و فناوری (NSTC) نوشته شده است که یکی از ارگان‌های دولتی آمریکا در کاخ سفید است.

از آنجایی که قانون چیپس و رقابت‌پذیری ملی در صنعت نیمه‌رساناها از اولویت‌های کلیدی دولت بایدن بوده است، عجیب نیست که NSTC یک برنامه را در مورد اهدافی که می‌خواهد به آنها دست یابد، منتشر کرده است.

استراتژی پنج ساله ممکن است یادآور برنامه‌های پنج ساله چین و اتحاد جماهیر شوروی باشد. NSTC برگه خود را به عنوان “چارچوبی برای وزارت‌خانه‌ها و نهادهای دولتی، دانشگاه‌ها، صنعت، موسسات غیرانتفاعی و متفقین و شرکای بین‌المللی” توصیف می‌کند که به “شکل دادن به زمینه نیمه‌رساناها” کمک خواهد کرد، احتمالاً به نفع ایالات متحده و کشورهای دوست است.

چهار هدف اصلی در پنج سال آینده وجود دارد که دولت ایالات متحده می‌خواهد داخل آنها به این اهداف دست یابد: “فعال‌سازی و شتاب‌دهی به پیشرفت‌های تحقیقاتی برای نسل‌های آینده نیمه‌رساناها” و “ایجاد اکوسیستم نوآوری پرانرژی در زمینه نیمه‌رساناها برای شتاب‌دهی به انتقال تحقیقات و توسعه به صنعت آمریکا”.

متن برنامه بسیار طولانی و پیچیده است، اما به بیان مختصر، می گوید که چگونه بودجه قانون چیپس باید برای بهبود تحقیق و توسعه (R&D)، تولید و آموزش استفاده شود.

هدف اول بر تحقیق و توسعه برای مواد نیمه هادی، ابزار، بسته بندی و تبدیل “نوآوری ها به فرآیندهای ساخت شایسته تولید” متمرکز است.

در راستای هدف اول، هدف دو به دنبال رسیدگی به “انتقال از آزمایشگاه به کارخانه” است، زیرا تحقیق به خودی خود چندان مفید نیست. به طور خاص، NSTC کسب و کارهای کوچک و دانشگاهیان را در اولویت قرار می دهد تا به منابع لازم برای ساخت و آزمایش تراشه ها دسترسی پیدا کنند.

آموزش و نیروی کار صنعت نیمه هادی سومین هدف است. یکی از بخش‌های این امر این است که مربیان و دانش‌آموزان در مورد همه رشته‌های مختلف در مورد این صنعت، حتی تا سطح K-12، دانش بدست بیاورند.

NSTC همچنین افزایش برنامه های درسی دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد را توصیه می کند و می گوید: “تحصیل دروس به تنهایی کافی نیست.”

اقانون چیپس همچنین تعامل با عموم مردم را برای افزایش آگاهی و کنجکاوی در مورد سیلیکون توصیه می‌کند و پیشنهاد می‌کند نمایشگاه‌های موزه‌ای و استفاده از مسابقات برای جلب علاقه عموم ایجاد شود. مدل واضح این تلاش ها ناسا خواهد بود، همانطور که بسیاری از آمریکایی ها از سنین پایین در مورد سیارات، فضانوردان و سایر موضوعات مرتبط با فضا یاد می گیرند.

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *