صفحه اصلی

درایورهای RTX انویدیا، ویدیوهای SDR را به HDR تبدیل می کنند!

۰۶ بهمن ۱۴۰۲

درایورهای RTX انویدیا، ویدیوهای SDR را به HDR تبدیل می کنند!

انویدیا امکان بهبود ویدیوهای SDR به HDR با استفاده از هوش مصنوعی را به درایورهای جدیدش اضافه کرده است

تقویت HDR ویدیویی RTX اکنون برای تمامی دارندگان کارت‌های گرافیکی RTX در دسترس است. به همراه عرضه‌ی جدیدترین GPU فوق‌العاده RTX 4070 Ti Super، نویدیا امکان بهبود ویدیوهای HDR RTX را نیز عرضه کرده است.

این ویژگی جدید در سطح درایور از هسته‌های Tensor در کارت‌های گرافیکی RTX بهره می‌برد و به کاربران امکان می‌دهد تا رنگ‌های HDR را در ویدیوهایی که در ابتدا با فرمت SDR فیلمبرداری شده‌اند، ببینند که احتملا، کیفیت تصویر را به صورت رایگان بهبود می‌بخشد.

با درایورهای جدید 551.23 Game Ready انویدیا، اکنون امکان استفاده از HDR ویدیو RTX در دسترس است. این یکی دیگر از فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی از سوی انویدیا است که به دنبال بهبود دیداری ویدیوها است.

سال گذشته ما شاهد رزولوشن ویدیویی فوق‌العاده بودیم که در واقع مشابه DLSS برای ویدیوهاست، و به نظر می‌رسد که این تنها یک پروژه جانبی و کم ارزش برای انویدیا نبوده است.

پس از نصب درایور 551.23، ما توانستیم ویژگی HDR ویدیو RTX را در کنترل پنل انویدیا زیر منوی “تنظیمات تصویر ویدیو” پیدا کنیم؛ متاسفانه فقط HDR ویدیو RTX تنها در برنامه‌های بسیار قدیمی با رابط کاربری از دوران ویستا قابل دسترسی است و امیدواریم که به زودی به برنامه GeForce Experience مدرن‌تر نیز برسد.

ما توانستیم HDR ویدیو RTX را در هر دو مرورگر Microsoft Edge و Google Chrome فعال کنیم و تفاوت بسیار مشهودی بین محتوای معمولی SDR و زمانی که HDR ویدیو RTX فعال بود مشاهده کردیم. رنگ‌ها در ویدیوهای YouTube بهتر شدند، دقیقاً همان چیزی که از HDR انتظار دارید و هیچ چیز مشکل داری دیده نشد.

این تست بر روی یک مانیتور HDR HP X27q بود، که حتی ویژگی‌های بالایی ندارد. با توجه به اینکه به نظر می‌رسد HDR ویدیو RTX خوب کار کند و بر روی تمام کارت‌های گرافیکی RTX از سری RTX 20 به بعد پشتیبانی شود، به نظر نمی‌رسد اگر مانیتور HDR داشته باشید دلیلی برای عدم فعال‌سازی آن وجود داشته باشد.

اگرچه ، آزمایش دقیق تر ممکن است هرگونه کاستی را که ویژگی جدید هوش مصنوعی Nvidia دارد ، نشان دهد.

همانطور که سخت‌افزار هوش مصنوعی بیشتر و بیشتر می‌شود، می‌توان انتظار داشت که این نوع ویژگی‌ها را از Nvidia و شرکت‌های دیگر مانند Intel و AMD که هر دو روی نسخه‌های خود از Video Super Resolution استفاده می‌کنند، ببینیم.

با این حال، در حال حاضر انویدیا در راه حل های مبتنی بر هوش مصنوعی خود برای افزایش وضوح و رنگ برای ویدیوهای آنلاین بدون چالش (یا رقیب) باقی مانده است.

 

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *