صفحه اصلی

تست تراشه های Intel Clearwater Forest Xeon در پچ لینوکس

۰۴ بهمن ۱۴۰۲

مشخصات فنی پردازنده‌های Intel Clearwater Forest که در یک پچ لینوکس آشکار شده است

مشخصات فنی پردازنده‌های Intel Clearwater Forest که در یک پچ لینوکس آشکار شده است

مشخص شده است که این پردازنده‌ها از هسته‌های Atom Darkmont استفاده می‌کنند. این اطلاعات بسیار مهم هستند زیرا این پردازنده‌ها از خانواده پردازنده‌های Xeon بوده که قرار است در سال 2025 معرفی شوند.

در این پچ لینوکس، پشتیبانی از پردازنده‌های Clearwater Forest به صورت محدود ارائه شده است، که این امر به عنوان یک نشانه اولیه بسیار مهم است. تنها اطلاعاتی که توسط توسعه‌دهندگان به این پچ لینوکس اضافه شده است، شماره مدل جدید 0xDD (221) برای این پردازنده‌ها است.

علاوه بر این، این پچ نشان می‌دهد که پردازنده‌های Clearwater Forest Xeon از هسته‌های Atom Darkmont (18A) شرکت Intel استفاده می‌کنند. اگر نام پردازنده‌های Xeon همه‌ی هسته‌ای (E-Core) آشنا به نظر می‌رسد، این به خاطر آماده‌سازی Sierra Forest توسط Intel است.

Sierra Forest اولین خانواده پردازنده‌های Xeon همه‌ی هسته‌ای (Atom Crestmont) شرکت Intel است که قرار است در تابستان امسال معرفی شود. مهندسان نرم‌افزار منبع باز شرکت Intel از پیش‌نویسی برای Sierra Forest استفاده کرده‌اند و پشتیبانی سخت‌افزاری را در سیستم‌عامل لینوکس و پروژه‌های منبع باز مرتبط فراهم کرده‌اند.

Sierra Forest یک محصول پردازنده سرور است که در نقشه‌های راهبردی شرکت Intel در مارس گذشته پدید آمد و اولین بار در ماه آگوست به طور رسمی با حداکثر 144 هسته‌ی E-Core معرفی شد، اما خانواده محصول در ماه سپتامبر با اعلام پردازنده‌هایی با حداکثر 288 هسته توسعه یافت. ما برخی از نمره‌های غیررسمی از آنچه به نظر می‌رسد سیستمی با پردازنده 144 هسته‌ای Sierra Forest را دیده‌ایم.

این اطلاعات نشان می‌دهند که شرکت Intel در حال توسعه و معرفی پردازنده‌های قدرتمندی برای بازار سرور است و این امر می‌تواند تأثیر بسیاری بر روند تکنولوژی‌های پردازشی داشته باشد. منتظر مشاهده‌ی عملکرد و قابلیت‌های این پردازنده‌های جدید از سوی شرکت Intel هستیم و امیدواریم که این نوآوری‌ها به بهبود عملکرد و کارایی ها و سیستم‌های پردازشی کمک کنند.

اگر نمرات Geekbench که در ماه دسامبر دیدیم واقعی باشد، Xeons های آینده در بارهای کاری چند رشته ای تاثیر زیادی خواهند داشت و آنها باید این کار را به نحو احسن انجام دهند.

در همین حال ، عملکرد تک هسته ای به طور قابل پیش بینی کمرنگ بود ، اما برای بارهای کاری در نظر گرفته شده مهم نیست.

جالب است بدانید که چگونه اینتل عملکرد Clearwater Forest را در 18A هدایت می کند تا یک نسخه ارزشمند نسل دوم باشد.

ما امیدواریم که در هفته ها و ماه های آینده به عنوان نمایندگان نسل جدید تراشه های سرور از اینتل ، اخبار و اطاعات جدید از هر دو پردازنده Sierra Forest و Clearwater Forest Xeons را بدست بیاوریم.

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *