صفحه اصلی

تاثیر بحران دریای سرخ بر قیمت محصولات لاجیتک

۰۶ بهمن ۱۴۰۲

تاثیر بحران دریای سرخ بر قیمت و زمان تحویل محصولات لاجیتک

تاثیر بحران دریای سرخ بر قیمت و زمان تحویل محصولات لاجیتک

مدیر عامل شرکت بزرگ لاجیتک، هانه فابر، در یک مصاحبه با رویترز روز سه‌شنبه اعلام کرد که بحران دریای سرخ اثرات قابل توجهی بر کسب و کار این شرکت دارد. حمله‌های به کشتی‌های دریای سرخ باعث شده است که لاجیتک تصمیم بگیرد از مسیر حمل و نقلی طولانی‌تر، ایمن‌تر، کندتر و هزینه‌برتر برای حمل محصولات خود به بازار اروپا استفاده کند.

به همین دلیل، لاجیتک یکی از اولین شرکت‌های فناوری است که اعلام کرده که بحران دریای سرخ بر کسب و کار آن تأثیر می‌گذارد.برای اطمینان از عبور ایمن محموله ها از شرق دور به اروپا، تجهیزات لاجیتک اکنون به حدود 30 روز دیگر نیاز دارد تا به مقصد برسد.

اجتناب از مسیر کانال سوئز دریای سرخ به چندین روش برای کشتی ها تأثیر می‌گذارد. هانه فابر، مدیر عامل لاجیتک، در مصاحبه‌ای با رویترز اعلام کرد که “این مسیر جدید حدود ۳۰ روز طول می‌کشد.”

تاثیر بحران دریای سرخ بر قیمت و زمان تحویل محصولات لاجیتک

فابر این تغییر مسیر را به عنوان عامل تأثیرگذار بر سود شرکت می‌بیند. البته، شرکت‌های حمل و نقل نیاز به صرف بیشتر از زمان، سوخت، حقوق پرسنل و غیره برای تغییر مسیر دارند، اما لاجیتک همچنین توجه دارد که زمان اضافی باعث می‌شود تأثیرات کمبود موجودی را نتوان به راحتی نادیده گرفت.

به گفته مدیر عامل، لاجیتک به نظر می‌رسد تمایل دارد برای حل مسائل از حمل و نقل هوایی بیشتر استفاده کند، اما تغییرات بزرگی در راستای حمل و نقل هوایی انجام نمی‌دهد. همانطور که گفته شد، بحران دریای سرخ اصلی‌ترین تأثیر خود را بر تجارت آسیا و اروپا خواهد گذاشت.

مدیر عامل لاجیتک اشاره می‌کند که این روش حمل و نقل کندتر و هزینه‌برتر به‌طور اصلی بر منطقه‌ای تأثیر خواهد گذاشت که حدود ۳۰٪ از کسب و کار شرکت را تشکیل می‌دهد.

فابر می گوید شخصی که نیم‌ پر لیوان را می‌بیند می‌تواند بگوید که ۷۰٪ از کسب و کار بدون تأثیر باقی مانده است … وضعیت همچنان بهتر از زمان بحران حمل و نقل در دوران ویروس کرونا است!

 

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *