صفحه اصلی

اطلاعات نمونه اولیه Nintendo 3DS Nvidia به بیرون درز کرد!

۰۲ بهمن ۱۴۰۲

افشای اطلاعات نمونه اولیه Nintendo 3DS Nvidia توسط Rare Gaming Dump در یوتیوب

افشای اطلاعات نمونه اولیه Nintendo 3DS Nvidia توسط Rare Gaming Dump در یوتیوب

امروز ما در مورد یک افشای اطلاعات از پروتوتایپ گمشده‌ی نینتندو 3DS که توسط Nvidia ساخته شده است، صحبت خواهیم کرد. این افشای اطلاعات از طریق “Gigaleak” نینتندو در سال 2018 به دست آمده و YouTuber با نام Rare Gaming Dump توانسته است وجود این پروتوتایپ را که قبلاً فقط شایعه بوده را تایید کند.

این موضوع بسیار جالب است زیرا نشان می‌دهد که همکاری بین نینتندو و Nvidia قبل از زمانی بوده که سخت‌افزار موبایل Tegra ایجاد شود و نینتندو سوئیچ در نهایت توسط Tegra X1 قدرت گرفته است.

به گفته اسناد افشا شده، این پروتوتایپ Nvidia 3DS با نام MG20 شناخته می‌شود که به‌خاطر سادگی، ما آن را در ادامه این مقاله Nvidia MG20 خواهیم نامید. در حالی که نسخه نهایی نینتندو 3DS از چیپ تهیه‌شده توسط شرکت ژاپنی DMP استفاده کرده است، اسناد افشا شده راهنمایی می‌کنند که پروتوتایپ Nvidia MG20 تا پایان سال 2006 کارآزمایی شده بوده است، که این زمانی بسیار زودتر از عرضه نینتندو 3DS در سال 2011 است.

ویدیوی کامل از Rare Gaming Dump را می توانید مشاهده کنید. DSi به عنوان یک ارتقاء کوچک به DS اصلی بود و مانند نینتندو 3DS که در نهایت جانشین واقعی آن شد، نبود، بنابراین مورد تخمین است که DSi (در آن زمان) منظورش این بود که تا زمان عرضه‌ی 3DS توسط Nvidia، نگه داشته شود.

انویدیا MG20 علاوه بر اینکه یک نمونه اولیه 3DS است، چیزهای جالبی هم دارد. برای مثال، از آنجایی که پیش از Tegra ساخته شده است، GPU آن به احتمال زیاد مبتنی بر راه‌حل‌های گرافیکی اولیه تلفن همراه Nvidia در آن دوران است – Nvidia GoForce، که مشهورترین آن در تلفن‌های تاشوی کلاسیک Motorola Razr بود.

در سال 2009، انویدیا سرانجام اولین تراشه خانواده Nvidia Tegra خود، Tegra APX 2500 را راه اندازی کرد. RGD به صفحه لینکدین مربوط به پروژه اصلی آن CPU نگاه کرد و ادعا کرد که همان سرنخ پروژه روی Nvidia MG20 نیز کار می کند. این بدان معناست که نمونه اولیه 3DS انویدیا تنها بخشی از تاریخ نینتندو نیست، بلکه بخشی جدایی ناپذیر از انویدیا نیز به عنوان یک پیشینه مستقیم برای SoCهای مدرن Tegra است.

 

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *